Aktuality

Nástupca Dacie Logan MCV sa už testuje. Spojí dve kategórie naraz

Keď pred časom Dacia zverejnila informácie o zániku obľúbeného modelu Logan MCV, jej fanúšikovia to niesli pomerne ťažko. Priestranné kombi, ktoré bolo za skvelú cenu, malo u našincov pomerne širokú základňu zákazníkov. Dôvodom zrušenia lacného kombi je pravdepodobne užšia spolupráca s ruskou Ladou. Avšak, aj napriek tomu zákazníci nemusia zúfať. Nepriamy nástupca Loganu MCV je už na ceste.

Bude však o trochu iný, ako sme boli zvyknutí doteraz. Dacia sa rozhodla, že nástupca MCV-čka bude zahŕňať aj nástupcu väčšej dodávky Lodgy. Dôjde tak k prepojeniu dvoch kategórií. Navyše, novinka by mala ponúknuť o niečo vyššiu svetlú výšku a dostať črty crossovera. Tieto informácie koniec-koncov potvrdzujú aj fotografie zahraničného magazínu motor1, ktorému sa podarilo nástupcu Loganu MCV a Lodgy odfotografovať počas testovania.

Na fotografiách môžeme jasne vidieť, že auto pôsobí mohutnejším dojmom. Síce je testovací prototyp pomerne dobre zamaskovaný, jedno je zrejmé. Pôjde o skutočne praktické auto, ktoré bude mať bohatý vnútorný priestor. Nasvedčuje tomu aj samotný tvar karosérie, ktorý je najmä v zadných partiách poriadne „krabicovitý“.

Novinkou by mali byť zadné svetlá, ktorá sa budú ťahať pozdĺž zadného okna smerom ku streche. Takéto riešenie bude pre Daciu premiéra. Inak bude novinka pravdepodobne vychádzať z dizajnu aktuálnej rady Dacia Sandero Stepway. Môžeme sa pripraviť na použitie modulárnej platformy CMF-B, ktorú už využíva aj Sandero a Logan a okrem toho ju nájdeme aj v novom Renaulte Clio. Samozrejme, že bude mierne modifikovaná a natiahnutá ako do dĺžky, tak aj do šírky.

V interiéri môžeme taktiež počítať s najnovšou koncepciou, ktorú má nový Logan a Sandero. Pôjde teda o výrazné horizontálne členenie a použitie kvalitnejších materiálov a odhlučnenia, ako tomu bolo doteraz. Vo vyšších verziách by mal byť k dispozícii aj 8-placový systém infotainmentu.

Zo stránky motorizácií netreba očakávať žiadne prekvapenia. Novinka od Dacie vsadí na overenú koncernovú trojvalcovú klasiku TCe. V ponuke by sa tak mali nachádzať predovšetkým benzínové agregáty, respektíve aj motorizácie, ktoré môžu spaľovať LPG. Celkovo by mala novinka zdieľať motorizácie s najnovším Sanderom či Loganom. Najväčším lákadlom takto priestranného auta bude nepochybne jeho cena. Tá by sa v závislosti od zvolenej výbavy mala pohybovať od 10 tisíc euro.

Prečítajte si aj:


Test Dacia Logan MCV Stepway s 0,9-litrovým motorom: Veľmi dobre!

ERIK STRÍŽ


Dacia Duster na LPG: Jazdí za polovicu, ale tají detaily (test)

ERIK STRÍŽ


Zdroj: motor1

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie