
Skenovanie QR kódu mobilným telefónom, ilustračná fotografia
O tom, ako bude zmena vyzerať v praxi, informovala prostredníctvom svojej tlačovej správy aj značka Continental:
Na nových štítkoch sa zmení štruktúra uvádzania tried valivého odporu a účinnosti brzdenia na mokrej vozovke, zatiaľ čo hlučnosť sa bude uvádzať ako množstvo decibelov a písmenami A, B alebo C. Koncoví používatelia budú mať prístup k doplňujúcim informáciám o konkrétnej pneumatike v databáze EÚ aj po načítaní QR kódu na štítku.
### Lepšie označovanie zimných pneumatík
Ďalšia zmena sa týka pneumatík pre osobné vozidlá (trieda C1), u ktorých sa môžu vyskytnúť **dva nové piktogramy informujúce o záberu pneumatiky na snehovom povrchu** (3PMSF), ktoré sú už v niektorých krajinách EÚ povinné pre označenie „zimných pneumatík“. Druhé označenie je primárne určené pre tzv. škandinávske krajiny a označuje záber pneumatík na ľadovom povrchu.
Toto označenie by mali mať predovšetkým pneumatiky s tzv. „mäkkou zmesou“, **ktoré sa v strednej Európe nepoužívajú**. Od mája 2021 musia byť informácie na štítku pneumatiky v EÚ dostupné aj pri pneumatikách určených pre ťažké úžitkové vozidlá (trieda C3).
Pri pneumatikách pre osobné vozidlá a dodávky (kategórie C1 a C2) už nebude trieda „D“ prázdna ako doteraz, ale sa nám posunie nasledujúca trieda „E“ práve do tejto novej funkčnej triedy „D“. Pneumatiky s vlastnosťami na úrovni tried „F“ a „G“ v aktuálnom štítkovaní sa rovnako posunú o jednu triedu nahor a budú po novom v triede „E“. Súčasne platí, že sa obmedzia maximálne povolené hodnoty valivého odporu a brzdnej dráhy na mokru.
### Informácie o pneumatikách z QR kódu
Spotrebitelia si môžu stiahnuť viac informácií o jednotlivých pneumatikách po zosnímaní QR kódu, ktorý sa nachádza v pravom hornom rohu štítka pneumatiky. **QR kód odkazuje na databázu EPREL** (European Product Registry for Energy Labelling = Európska databáza výrobkov s energetickým označením), ktorá obsahuje informačný list výrobku. Ten uvádza všetky hodnoty označujúce konkrétnu pneumatiku, ako aj začiatok a koniec výroby daného modelu.
Informačné listy výrobkov zadáva do databázy EPREL výrobca pneumatík jednotlivo a podobne ako v minulosti, ich zaradenie do tried tiež zabezpečuje príslušný výrobca.
**Nový štítok pneumatiky v EÚ** je navrhnutý tak, aby pomohol spotrebiteľovi vybrať si pneumatiky s vyššou úsporou paliva a zároveň mu poskytol informácie o brzdných vzdialenostiach. Voľba pneumatík s nižším valivým odporom u používateľov a komerčných prevádzkovateľov môže viesť k zásadným úsporám palivových nákladov a aj k nižším emisiám. Prehľadné informácie o priľnavosti na mokrej vozovke zvýšia bezpečnosť premávky, zatiaľ čo informácia o hluku pri prejazde pomáha znižovať emisné hladiny hluku spôsobované cestnou premávkou.