PRVÁ JAZDA: Hyundai Santa Fe nás prekvapil dizajnom aj kvalitou! Ale čo zvyšok?

Priznám sa, že najnovšie Santa Fe ma svojím dizajnom dostalo. A to patrím medzi tých konzervatívnejších. Na ponuku vyskúšať si novú vlajkovú loď Hyundaiu som nemohol povedať nie.
Vydané Text: 
Aktuálna generácia modelu Santa Fe si ma získala svojou odvahou, pretože v segmente takýchto veľkých áut siaha väčšina konkurentov po bezpečnom a overenom dizajne bez výstrelkov. **Nebol som síce obdivovateľ, no rozhodne som bol fanúšik.** Facelift to zmenil a Santa Fe si ma získalo kompletne na svoju stranu. Pekné a prefíkane riešené delené predné svetlomety s denným svietením prechádzajúcim akoby popod nárazník u mňa spôsobili to, že som padol do kolien. A detaily ako špeciálne 20-palcové kolesá a luxusne spracovaný interiér testovacieho modelu s balíkom Luxury Pack vo mne len prehĺbili pozitívny dojem. Odvaha je luxus, na ktorý nemá každý, ale Hyundai túto hru hrá a vychádza mu to.
### Viac, viac, viac Nová generácia popracovala popri dizajne aj na interiéri. Santa Fe dostalo novú, vyvýšenú stredovú konzolu, z ktorej vyčnieva iba otočný volič jazdných režimov (v závislosti od výbavy tri alebo štyri na cestu a tri do terénu). Prevodovku ovládate tlačidlami. **Spracovanie všetkých ovládačov je veľmi pekné a kvalitné, chválim aj použité materiály.** Testované auto malo dokonca tmavý semišový strop. Dojem je stopercentný.
Viac je aj asistenčných systémov na palube. Z tých zaujímavých spomeňme predchádzanie kolízii pri odbočovaní doľava, adaptívny tempomat, asistent poloautonómnej jazdy na diaľnici, sledovanie bdelosti vodiča, upozornenie na ľudí/zvieratá na zadných sedadlách aj so snímačmi pohybu či špeciálne kamery snímajúce objekty v mŕtvom uhle. **K dispozícii je špičkový audiosystém Krell,** online navigácia s 10,25-palcovým displejom a podpora konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. K tomu, samozrejme, aj bezdrôtové nabíjanie.
### Diesel alebo hybrid V ponuke sú zatiaľ dve motorizácie. Prvou je 2,2-litrový štvorvalcový diesel s výkonom 148 kW (202 k) a s krútiacim momentom až 440 Nm. Ten je spriahnutý s novou 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a poháňa všetky štyri kolesá. **Druhým variantom je benzínový hybrid, ktorý ako spaľovací motor využíva novú jednotku 1.6 T-GDi** vybavenú inovatívnym systémom variabilnej dĺžky otvorenia ventilov. Kombinovaný výkon tohto motora s elektromotorom je 169 kW (230 k). Tento model využíva klasický 6-stupňový automat s hydromeničom. Neskôr pribudne do ponuky aj plug-in hybrid.
### Prvé dojmy Hyundai Santa Fe je majestátne auto, ktoré zároveň myslí aj na praktickú stránku. Má posuvné a polohovateľné zadné sedadlá a k dispozícii je aj ako sedemmiestne SUV. Prvá zoznamovacia jazda s hybridným modelom zanechala dobré dojmy. **Podobne ako v Sorente mi je aj pri hybridnom Santa Fe záhadou, prečo využíva auto pri bežnej jazde iba také malé percento kapacity batérie,** a prečo napriek slušnému výkonu elektromotora (44 kW/ 60 k a 265 Nm) aj pri veľmi jemnej akcelerácii hneď zapína spaľovací motor. Možno to bolo len chladným počasím a potrebou vykúriť veľkú kabínu luxusného SUV. Santa Fe jazdí príjemne. Je dobre odhlučnené, s komfortne naladeným podvozkom, ktorý toho však **v zákrutách zvládne oveľa viac, než som vzhľadom na zimné obutie, vysoké ťažisko a hmotnosť auta čakal.** Záplava tlačidiel na stredovej konzole si vyžaduje trochu zvyku na orientáciu, na druhej strane je to však vždy lepšie, než potrebné pokyny loviť na dotykovom displeji. Verím, že s trochou času by som Santa Fe dokázal ovládať poslepiačky. Prvý dojem je teda fajn a teším sa, až sa mi Santa Fe dostane do rúk znova a tento raz na dlhšie.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.