Aktuality

Toyota má titul majstra sveta FIA WEC v hrsti, už teraz pripravuje Hypercar na ďalší rok

Posádka vozidla TS050 HYBRID č. 7 vo finále sezóny dokázala zmazať bodový deficit víťazstvom z prvej štartovnej pozície, a tak konečne získala zaslúžený najvyšší titul po horkých sklamaniach v posledných dvoch ročníkoch pretekov 24 hodín Le Mans.

Doterajší majstri sveta Sébastien Buemi a Kazuki Nakadžima spoločne s Brendonom Hartleym za volantom vozidla TS050 HYBRID č. 8 dosiahli pre tím dokonalý výsledok v podobe druhého miesta s odstupom iba 64,594 s za víťazom.

FIA 2020 Bahrajn, Toyota Gazoo Racing

Dnešné preteky uzavreli epochu LMP1 vytrvalostných súťaží, na ktorých sa TOYOTA zúčastňuje od roku 2012. V rámci 64 pretekov dokázal tím 29-krát vyhrať, 26-krát získať prvú štartovnú pozíciu a 24-krát zaznamenať najrýchlejší čas na kolo, pričom v troch z ôsmich sezón Toyota získala majstrovský titul v kategórii továrenských tímov aj súťažných jazdcov.

Počas uvedeného obdobia sa podarilo znížiť spotrebu paliva vozidiel o 35 %. Časy na kolo v pretekoch Le Mans sa zároveň skrátili o 10 sekúnd, pričom posledné vozidlo LMP1 tímu Toyota s označením TS050 HYBRID sa navždy zapísalo do histórie vytrvalostných súťaží najrýchlejším časom na kolo na legendárnom okruhu Circuit de la Sarthe.

Toyota TS050 HYBRID sa od svojej premiéry v roku 2016 zúčastnila 34 pretekov s 11 rôznymi pilotmi, trikrát zvíťazila v pretekoch Le Mans a celkovo 19-krát vyhrala preteky šampionátu WEC, 16-krát získala prvú štartovnú pozíciu a okrem toho 15-krát zaznamenala najrýchlejší čas na kolo.

Posledné preteky tejto sezóny šampionátu WEC boli priamym súbojom medzi dvojicou vozidiel TS050 HYBRID o víťazstvo a titul majstra sveta. S ohľadom na postavenie vozidiel pred uvedeným podujatím mala posádka sedmičky oproti vozidlu č. 8 teoretickú výhodu v podobe 0,54 s hendikepu za úspech.

Technické údaje Toyota Hypercar TS050 Hybrid:

  • Max. výkon spaľovacieho motora 2.4 V6 Twin-Turbo: 368 kW
  • Max. výkon elektrického motora THS-R: 368 kW
  • Spoločný výkon približne 1 000 koní
  • Hmotnosť: 878 kg
  • Rozmery: 4650 × 1900 × 1050 mm
  • Palivo: benzín Shell V-Power, Esso and Mobil Synergy, and Total Excellium (od r. 2018)
  • Predná náprava: nezávislá, dvojité priečne rameno, systém tlačnej tyče
  • Zadná náprava: nezávislá, dvojité priečne rameno, systém tlačnej tyče
  • Karoséria: monokok s uhlíkovým vláknom, hliníkom,
FIA 2020 Bahrajn, Toyota Gazoo Racing

Mike vychádzal z prvej štartovnej pozície a vytvoril si náskok, ktorý Kamui a José počas nasledujúcich ôsmich hodín pretekov priebežne zvyšovali. Posádka osmičky (za volantom ako prvý Sébastien, potom Brendon a Kazuki) aj napriek svojmu hrdinskému boju len ťažko bojovala s prideleným hendikepom za úspech.

FIA 2020 Bahrajn, Toyota Gazoo Racing

Krátko po absolvovaní polovice pretekov odstup narástol až na 75 sekúnd, avšak potom sa takmer zmazal v dôsledku vozidla safety car na trati z dôvodu nečistôt na vjazde do boxovej uličky. Najprv Kazuki a potom Sébastien dostali sedmičku pod tlak, ale José – a zakrátko potom aj Mike – dokázali udržať nervy na uzde a opäť si vytvorili náskok. Zhruba štvrtinu času pred koncom pretekov činil náskok sedmičky približne 30 sekúnd, čo posádke sedmičky nedávalo prakticky žiadny priestor na chyby.

Svojej úlohy sa zhostili skutočne príkladne a v poslednej hodine pretekov už jazdili s náskokom jednej minúty. Cieľovú pásku potom po 263 kolách preťal Kamui, ktorý sa zároveň stal svetovým šampiónom. Kazuki finišujúci na druhom mieste za volantom osmičky bol tiež druhý v rebríčku bodovania jazdcov s odstupom iba piatich bodov.

FIA 2020 Bahrajn, Toyota Gazoo Racing
FIA 2020 Bahrajn, Toyota Gazoo Racing

Na sezónu 2019 – 2020 sa už pomaly znáša púštny prach, ale už prebiehajú prípravy na ťaženie v roku 2021 v podobe šiestich súťažných podujatí. Tím na budúce mesiace plánuje vytrvalostné skúšky nového vozidla Hypercar, ktoré bude podrobené prvej ostrej skúške 19. marca 2021 v rámci pretekov 1 000 míľ Sebringu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie