Škoda si nechala patentovať ešte bezpečnejšie zámky pásov. Budú svietiť

Nie je ničím nezvyčajným, že si automobilky chcú chrániť svoje nápady a preto si ich dajú patentovať. Hlavne pokiaľ sa jedná o nápady, ktoré by mohli mať v budúcnosti obrovský potenciál. Presne tak to robí aj česká Škoda, ktorá žiada o udelenie patentu na svietiace zámky bezpečnostných pásov.
Vydané  Text: 
Automobilka za rok 2019 podala rekordné množstvo patentov, až 94, z ktorých väčšina pochádza od technického vývoja. Inovácie, ktoré sa značka snaží týmto spôsobom právne zastrešiť, majú v budúcnosti dopomôcť k lepšiemu ponímaniu výbavy *Simply Clever* v jej modeloch a zároveň aj zvýšiť bezpečnosť. Jedným z najzaujímavejších patentov, ktorý čaká na schválenie, sú zámky bezpečnostných pásov, ktoré budú svietiť podľa toho, či sú zapnuté alebo nie. ### V jednoduchosti je sila Pomerne jednoduché riešenie automobilky pritom prinesie možnosť vyššej bezpečnosti. Škoda sa zamerala na samotné tlačidlo zámku bezpečnostných pásov. To je momentálne v drvivej väčšine áut vyrobené z červeného nepriehľadného plastu. Inžinieri v technickom vývoji však namiesto toho použili priehľadný plast, ktorý bude zo spodnej strany podsvietený. Farba svetla sa potom bude líšiť od aktuálneho vyťaženie sedadla. **Tlakové senzory umiestnené v sedáku** po zaznamenaní hmotnosti **rozsvietia tlačidlo na červeno**. Tým dajú znamenie, že bezpečnostný pás nie je zapnutý. Naopak, v prípade zapnutého pásu bude zámok svietiť zeleným svetlom. Počas jazdy sa zámok rozsvieti na bielo, aby nerušil posádku.
Takéto jednoduché riešenie pritom v budúcnosti pomôže zvýšiť bezpečnosť. Jedným zo scenárov, kedy bude svetelná signalizácia zámku pásu užitočná, je napríklad v prípade, že sa na zadných sedadlách budú nachádzať deti. V prípade nezapnutého pásu bude vodič presne vedieť, ktorý z cestujúcich ho nemá zapnutý a bude ho môcť na to upozorniť. Podsvietenie zámkov bezpečnostných pásov pritom nie je žiadnou novinkou, Niektoré prémiové automobilky už dnes montujú zámky so svetlom, aby bolo jednoduchšie zamknutie bezpečnostného pásu. Svetelná signalizácia, ktorá upozorňuje na zapnutie pásu, je ale novinkou.
### Myslelo sa aj na kufor Okrem toho si Škoda podala aj iné patenty. Jedným z tých zaujímavejších je napríklad **had**, ktorý bude mať podobnú úlohu ako aktuálne používaný Cargo Element. Vďaka suchému zipsu si budete môcť v batožinovom priestore bezpečne upevniť akokoľvek tvarovaný náklad. Za zmienku určite taktiež stojí aj kolobežka, ktorá bude poskladaná na mieste rezervného kolesa a v prípade potreby ju bude môcť zákazník rozložiť a v ceste ďalej pokračovať na nej.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia