Čo poviete na úplne nový Renault Mégane GrandCoupé? A čo čakať od nového motora 1.0 TCe?

Renault Mégane GrandCoupé prešiel faceliftom, ktorý sa okrem estetiky dotkol aj technického vybavenia tohto krásneho sedanu.
Vydané  Text: 
Nový Renault Mégane GrandCoupe prináša plnú podporu novej emisnej normy Euro 6D FULL a estetické a funkčné vylepšenia, ktoré ho spravia ešte atraktívnejším v záplave modernizovaných konkurenčných modelov ostatných výrobcov. Namiesto revolúcie v dizajne však Mégane prichádza s triezvou evolúciou svojho východiskového vzhľadu, preto sa naďalej stretávame s vysoko estetickým sedanom. Po novom sú svetlomety štandardne vybavené osvetľovacou technikou LED Pure Vision (Full LED) s denným svietením v tvare štylizovaného písmena C. Vpredu sa nachádza nový nárazník a nová maska chladiča s chrómovými prvkami. Pre lepšiu aerodynamiku sú v prednej časti podbehov kolies vzduchové deflektory. Na stranách je nový Mégane GrandCoupé vylepšený novým dizajnom blatníkov a podsvietenými kľučkami dverí. Nový Mégane GrandCoupé je k dispozícii v siedmich farbách exteriéru, vrátane nového šedého laku Highland. K dispozícii sú aj nové kolesá s priemermi od 16 do 18 palcov, uvádza Renault. Interiér, podobne ako exteriér, využil koncept vylepšenia xistujúceho a ponechanie si toho dobrého. Priamo pred vodičom je virtuálny prístrojový panel s displejom s uhlopriečkou 10,2 palca, ktorý dokáže zobrazovať aj pokyny z navigácie. V závislosti od stupňa výbavy vozidla bude uprostred palubnej dosky rozmerný 9,3-palcový dotykový displej zobrazujúci prostredie systému Renault EASY LINK a tiež jazdných režimov MULTI-SENSE (Eco, Comfort, Sport a MySense – v závislosti od motora). Pre lepšiu ergonómiu sú ovládacie prvky asistentov riadenia zoskupené na volante a ovládacie prvky na stredovej konzole sú podľa slov automobilky prístupnejšie. Nový Mégane GrandCoupé obsahuje nové pomôcky pri riadení: * **Adaptívny tempomat** s funkciou Stop & Go udržuje pri určitej rýchlosti stály odstup za vozidlom idúcim vpredu a reguluje zrýchlenie a brzdenie vozidla. * **Systém aktívneho núdzového brzdenia je vylepšený o detekciu chodcov**. Maximalizuje bezpečnosť tým, že vodiča upozorní na nebezpečnú situáciu a pokiaľ ten nezareaguje, môže samovoľne zabrzdiť. * **Systém Rear Traffic Alert – upozornenie pred prichádzajúcimi vozidlami pri cúvaní** – rozpozná blížiace sa prekážky a upozorní vodiča pri cúvaní. Ďalej bola pre väčšie pohodlie v meste vylepšená funkcia parkovacej brzdy Auto-Hold, ktorá umožňuje vodičovi zostať stáť s uvoľnenou brzdou. Nový Mégane GrandCoupé aj naďalej obsahuje varovanie pred opustením jazdného pruhu, systém sledovania únavy vodiča a systém sledovania mŕtveho uhla. ### Motorizácie – už aj s litrovým benzínovým trojvalcom Nový Mégane GrandCoupé ponúka širšiu paleu motorov, všetky sú už kompatibilné s normou Euro 6D FULL. Z benzínových motorizácií je tu úplne nový motor s priamym vstrekovaním **1.0 TCe** vo verzii s max. výkonom 85 kW (114 k) s manuálnou prevodovkou, podľa automobilky je optimalizovaný pre zníženie spotreby paliva a emisií CO2. **Motor 1.3 TCe**, ktorý je vybavený filtrom pevných častíc, je aj naďalej k dispozícii vo verzii s max. výkonom 104 kW (140 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC. **Naftový motor 1,5 Blue dCi** bude k dispozícii vo verzii s max. výkonom 86 kW (115 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC). Nový Renault Mégane GrandCoupé sa začne predávať začiatkom roka 2021, vyrábať sa bude naďalej v Turecku. Očakávame, že cena modelov mierne stúpne, ale vozidlo si aj naďalej zachová svoj typický výborný pomer ceny, kvality a technickej vybavenosti.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »