Tesla opäť šokuje!

Elon Musk svetu opäť raz ukázal, že je nielen brilantným marketérom, ale vo svojich firmách zamestnáva špičkových vývojárov. Vlastnosti jeho nového akumulátora sú šokujúce.
Vydané  Text: 

Vývoj elektromobilov napreduje kontinuálne, no potom príde Battery Day firmy Tesla a prepisujú sa štandardy. A nebolo tomu inak ani v tomto roku. Na akcii Musk prezentoval viacero noviniek, špičkovú verziu modelu S, spomenul nový model so zaujímavou cenou. To všetko bolo fajn, no za dlho a tajomne sľubovanú revolúciu to označiť nemožno. Tú má na svedomí drobný valček s rozmermi 46 x 80 mm. #### Nový akumulátor je nový nielen rozmermi, ale predovšetkým svojou konštrukciou a vlastnosťami. Tesla tvrdí, že je základným kameňom novej éry elektromobility. A ak sa ohlásené vlastnosti naplnia, nepochybne sa ním aj stane. Musk totiž vyhlásil, že vyriešili hneď niekoľko zásadných problémov. Prvým je cena. Nová technológia umožní znížiť výrobné náklady až o 54%. V praxi to znamená, že sen o dostupnom elektromobile, ktorý sa cenou vyrovná súčasným autám so spaľovacími motormi, je už na dosah. S touto informáciou teda priamo súvisí napríklad aj ohlásenie nového modelu, ktorý by mal cenou atakovať úroveň 25 000 €. A to samozrejme nie je všetko.
**Dojazd? Plus 54 %!** Druhým zásadným problémom je krátky dojazd súčasných (bežných) elektromobilov. S touto témou priamo súvisí ďalšie vyhlásenie. Nový batériový článok 4680 má 5-násobne vyššiu energetickú kapacitu a 6-násobný výkon. Vďaka novému dizajnu zvyšuje dojazd. Na zlepšení tohto parametra sa podieľajú nielen nové materiály katódy a anódy, ale aj prepracovaný spôsob integrácie batériového bloku do vozidla. A výsledok? Automobilka hovorí o predĺžení dojazdu až o 54 %. Táto informácia ja zaujímavá z dvoch uhlov pohľadu. Pri modeloch určených na dlhé cesty bude atakovanie úrovne tisíc kilometrov na jedno nabíjanie reálne dosiahnuteľné. Pri modeloch určených do mesta postačí do auta umiestniť menšie akumulátory. A menšie samozrejme znamená aj lacnejšie. Ak sa teda predpoklady naplnia, sny o cenovo dostupnom mestskom elektromobile by sa mohli stať realitou. **Kedy?** Za revolučnými novinkami zvykne byť nejaké ale. A nechýba ani v prípade nového akumulátora Tesla 4680. Nebude to zajtra, ani na budúci týždeň. Sériová výroba by sa mala rozbehnúť v horizonte dvoch rokov. Dôvodov prečo sa tak stane až o dva roky môže byť viacero. Prvým je samozrejme zvládnutie technológie jeho veľkosériovej výroby. A druhým, možno ešte zásadnejším, je vývoj nových podvozkov, ktorých budú nové akumulátory integrálnou súčasťou.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.