Aktuality

Je to oficiálne. Lucid Air už má ceny a ide do Európy. Najväčší konkurent Tesly Model S má výkon vyše tisíc koní

Spoločnosť Lucid potvrdila cenové rozpätie svojho elektrického sedanu Air ešte pred jeho úplným odhalením, čím preukázala svoj záujem nepodliehať štandardným postupom automobiliek. Tie obyčajne najprv ukážu koncept, potom nasleduje dlhý marketingový teasing, vyvrcholením je oficiálne predstavenie modelu a ceny častokrát prichádzajú až o niekoľko týždňov neskôr.

Očakávaný elektromobil bude stáť od 80 000 do 169 000 amerických dolárov, v závislosti od konfigurácie. Koncová cena sa bude líšiť aj v nadväznosti na prípadné štátne dotácie a možné  akčné ponuky predajcov.

Kuriózne je, že The Bloomberg evidentne porušil informačné embargo a zverejnil podrobnosti o novom modeli ešte skôr, ako to dovoľovala samotná spoločnosť. Zistili sme tak, že východiskovou verziou automobilu bude verzia s jednoduchým názvom The Air za spomínaných 80-tisíc amerických dolárov.

Nasledovať ju bude stupeň výbavy s názvom Air Touring s cenou od 95-tisíc dolárov a dostupnosťou už v roku 2021 a najlepšie vybavený Air Grand Toruing výjde až na 139-tisíc dolárov. Tá príde do predaja tiež v roku 2021, no na základovú verziu The Air si zákazníci budú musieť počkať ešte dva roky.

Uvádzacia edícia sa bude volať Air Dream, bude mať obmedzený počet kusov a už na jar 2021 sa bude dať v Spojených štátoch amerických zadovážiť od 169-tisíc dolárov. 

Lucid Air (2021)
Lucid Air (2021)

Zámerne neuvádzame ceny v eurách, hoci kurz poznáme (k dnešnému dňu platí 1 USD = 0,84 €), pretože o reálnej dostupnosti na našom trhu zatiaľ nemáme dosť informácií. Na koncovej cene sa budú okrem prípadných štátnych dotácií podieľať aj náklady na homologizáciu, dopravu z Arizony a množstvo ďalších položiek.

To, že bude Lucid Air dostupný aj vo vybraných európskych trhoch, ale máme za fakt, zmieňuje sa o tom výrobca. Uvádza tiež plán vstúpiť na Stredný východ.

S najväčšou pravdepodobnosťou nebude Lucid formálne predávať na Slovensku, ale určite si ako jeden z predajných kanálov vyberie online priestor a po zložení zálohy tak môžu nad kúpou uvažovať aj zákazníci zo Slovenska.

Len pre zaujímavosť, za uvádzaciu edíciu Lucid Dream si výrobca pýta zálohu vo výške 7 500 amerických dolárov a za základový The Air iba tisícku.

Test tretích strán preukázal, že vozidlo je reálne schopné prejsť toľko kilometrov, ktoré vyšli podľa metodiky EPA, teda 832 km (517 míľ). Automobil za to vďačí akumulátorom, ktoré si automobilka vyvíja sama. Má kapacitu maximálne 113 kWh, výkon dvoch elektrických motorov dosahuje závratných 805 kW, teda 1 080 koní.

Pokiaľ sa jedná o akceleráciu, výrobca uvádza údaje v metrike používanej v USA, štvrť míle (402 metrov) elektromobil prejde za 9,9 sekundy. Nabíjanie by malo byť enormne rýchle, 482 kilometrov dojazdu má byť v akumulátoroch už za 20 minút nabíjania na vhodnej nabíjacej stanici.

Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.