Výstavba tureckej elektromobilky TOGG za 3,3 miliardy Eur je realitou! Kedy začne vyrábať?

O tom, že Turecko plánuje vlastnú elektromobilku sme už písali. Plány sa medzičasom posunuli do reality. Výstavba závodu je spustená.
Vydané  Text: 

Podľa plánov, ktoré zástupcovia firmy pred nedávnom zverejnili, má výstavba moderného závodu trvať iba 18 mesiacov, prvé autá by teda mali z výrobných pásov zísť už koncom roka 2022. Agentúra AA (Anadolu Agency) hlási, že cieľová kapacita závodu bude 175 000 elektromobilov, prácu v novej firme nájde 4323 zamestnancov.
**V pláne až päť modelov** Firma už stihla predstaviť prvý plne funkčný model, ktorý si osobne vyskúšal aj turecký prezident R. T. Erdogan. Vývojári však už usilovne pracujú na ďalších štyroch. Druhým v poradí bude podľa očakávania sedan. Tieto autá sú totiž v Turecku veľmi populárne. A čo bude nasledovať potom. Očakávať vraj môžeme ešte jedno SUV a tiež klasický hatchback a dokonca aj MPV. Všetky autá budú zdieľať spoločnú platformu, ktorá je dielom tureckých vývojárov.
**Kto je TOGG?** Firmu pod záštitou vlády vytvoril päť tureckých firiem: BMC, Anadolu Grubu, Kiraca Holding, Turkcell a Zorlu. Vo vedení spoločnosti TOGG stojí Mehmed Gürcan Karakas, ktorý predtým spolupracoval s výrobcom automobilových súčiastok Bosch. Prevádzkovým riaditeľom sa stal Sergio Rocha, ktorý bol kedysi vedúcim juhokórejskej divízie americkej automobilky General Motors. Celková investícia je odhadovaná na 22 miliárd tureckých lír, čo je približne 3,30 miliardy eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.