Ako funguje mild-hybridný pohon? Takto pracuje 48-voltová sieť od Hyundai
Z elektrickej energie môžu ťažiť aj relatívne bežné automobily, ktoré sa nemusia podriaďovať kompromisom hybridov a elektromobilov. Mild-hybridná technológia možno zachráni autá pre tých, ktorí stále uprednostňujú klasický spaľovací motor
Vydané Text: Juraj Hrivnák
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/06/78b4805e5b41dab35b3d3577ffefb620.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/06/95055a9d16c753805e28ae3d5009afd9.jpg)
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/06/8e80efed09e871696f564ac9c6b6daa9.jpg)
ĎALŠIE MODELY S MILD-HYBRIDNÝM POHONOM
» Hyundai považuje prínos mild-hybridu za dostatočný na to, aby ponuku týchto jednotiek rozširoval. Prvý mild-hybridný Hyundai dostupný na Slovensku je Hyundai Tucson 2.0 CRDi 48 V Mild Hybrid, ktorý je už niekoľko mesiacov k dispozícii.» Ďalším modelom bude faceliftovaný Hyundai i30. Ten dostane 48 V Mild Hybrid k niekoľkým motorom: od trojvalca 1.0 T-GDi, cez nový štvorvalec 1.5 T-GDi až po úsporný diesel 1.6 CRDi.
» Nasledovať bude aj menší model Hyundai i20, ktorý bude ponúkať mild-hybridné alternatívy pre motor 1.0 T-GDi.
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/06/cc3edb06b663952dd7d617790538fd00.jpg)
Nový Hyundai i30 v karosárskom vyhotovení Fastback ponúkne mild-hybridnú technológiu pohonu tiež
![](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2020/06/5d7ca059d8e519909460a5d248c49669.jpg)
Nielen SUV a kombi, ale aj malé mestské hatchbacky sú vhodným typom áut pre mild-hybridný pohon. Napríklad Hyundai i20
Hybrid, Hyundai, Hyundai Tucson, Hyundai Tucson 2.0 Crdi 48 V Mild Hybrid, Mhsg, Mild Hybrid, Mild Hybrid Starter Generator, Poradňa, Štartér-Generátor, Str
![Juraj Hrivnák](https://autovinysk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2023/05/Juraj-Hrivnak.jpg)
Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.