Nový lacný hybrid: Vylepšená Kia Rio prichádza s elektronickou spojkou

Predaj začne už v druhej polovici tohto roka!
Vydané  Text: 

Modernizovaná Kia Rio prichádza v tom najlepšom čase. Vzhľad aktuálnej generácie je ešte stále nanajvýš moderný, faceliftom iba vylepšuje detaily a techniku. Zabojuje proti silnej konkurencii v čase, keď zákazníkom záleží na každom detaile ponuky automobiliek. Mestský subkompaktný model Rio štvrtej generácie je po facelifte prvýkrát poháňaný systémom EcoDynamics+ a jedná sa o vôbec prvý model s inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT. EcoDynamics+ využíva kombináciu preplňovaného benzínového agregátu 1.0 T-GDi a elektrickej podpory, ktorá nepotrebuje nabíjanie a umožňuje vozidlu aj naďalej jazdiť výlučne na spaľovací pohon. Tento pohonný systém pracuje so 48-voltovou elektrickou sieťou, lítium-iónovými polymérovými akumulátormi, pomocným elektrickým pohonom a systémom rekuperácie elektrickej energie. Dôležitou súčasťou výbavy systému EcoDynamics+ je tiež Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG), teda štartér vyvinutý pre špecifické potreby mild-hybridných áut. Čo to znamená v praxi? Kia Rio nebude jazdiť na elektrinu, ale vždy na benzínový motor, pričom ten doplnkový elektrický mu bude pomáhať znižovať spotrebu paliva a emisie oxidu uhličitého. A nie bezvýznamne, Kia avizuje až osem až takmer jedenásťpercentný pokles emisií. V prípade verzie motora s max. výkonom 88 kW vzrastie krútiaci moment až o 16 percent na 200 Nm. Mild-hybridný pohon však bude k dispozícii aj v konfigurácii so slabšie naladeným motorom na max. 74 kW. Je očividné, že mild-hybridy (MHEV) budú čoskoro úplnou samozrejmosťou v automobilovom priemysle a elektrifkácia tak prenikne aj medzi tých zákazníkov, ktorí o nejakých elektrických pohonoch ani nechcú počuť. Riešenie od Kie a ďalších výrobcov v podobe MHEV patrí medzi tie, ktoré neobmedzujú, nemenia používateľskú skúsnosť, ale pomáhajú skôr nenápadne v pozadí a účinne. Hybridné verzie budú vybavené inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT. Táto prevodovka využíva technológiu clutch-by-wire, teda spojka sa ovláda už iba elektronicky, ale z pohľadu používateľa je skúsenosť rovnaká ako pri ovládaní manuálnej prevodovky. Naďalej pritom budú v predaji aj verzie s motorom 1.0 T-GDi s max. výkonmi 74 kW a 88 kW, ako aj s atmosférickým motorom 1.2 MPI. Nové Rio po facelifte ponúkne šesťstupňový manuál a pre silnejšie motory bude k dispozícii aj automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka.
Popri modernizovanom vzhľade nové Rio prinesie aj niekoľko nových technologických prvkov výbavy, napríklad väčší osempalcový dotykový displej s úplne novým informačným a multimediálnym systémom s UVO Connect. Bezpečnostná výbava zastrešená pod názvom Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) ponúkne funkcie ako sledovanie jazdných pruhov, inteligentný tempomat pre verzie s automatickou prevodovkou, výstrahu pred čelnou zrážkou a upozorňovanie na objekt v slepom uhle. Zaujímavá je tiež funkcia upozornenia na to, že sa auto pred vami pohlo vpred, čo má zmysel najmä v dopravných zápchach. Z pohľadu vodiča a spolujazdca bude pomerne dôležitá aj možnosť výškového nastavenia sedadiel, a to vo výbave GT Line. Nová Kia Rio štvrtej generácie po facelifte príde do predaja v treťom kvartáli tohto roka, teda už čoskoro. Očakávame veľmi mierne zvýšenie cien, ale už súčasné cenové ponuky modelu nám napovedajú, že sa bude jednať o jeden z najdostupnejších mild-hybridov na slovenskom trhu.

Rodinné auto so spotrebou len 2 l/100 km: Pod kapotou má pritom atmosférický motor!

Začiatkom tohto roka prišli do ponuky automobilky Kia nové verzie populárnych modelov rodiny Ceed s plug-in hybridným systémom využívajúcim kombináciu atmosférického benzínového agregátu 1.6 GDI (77 kW) a elektromotora (44 kW), ktorý čerpá energiu z väčších akumulátorov. **Kombinovaný maximálny výkon sústavy je 104 kW (141 k) a najvyšší krútiaci moment je 265 Nm.** Keďže sa jedná o plug-in hybrid,... Prečítať celé




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 4/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže FERRAGAMO RED LEATHER – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 4/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport č. 4/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONTBLANC LEGEND BLUE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽEInzercia 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava – mestská časť… Prečítať celé