Aktuality

Nový lacný hybrid: Vylepšená Kia Rio prichádza s elektronickou spojkou

Nová Kia Rio (2020, facelift)

Modernizovaná Kia Rio prichádza v tom najlepšom čase. Vzhľad aktuálnej generácie je ešte stále nanajvýš moderný, faceliftom iba vylepšuje detaily a techniku. Zabojuje proti silnej konkurencii v čase, keď zákazníkom záleží na každom detaile ponuky automobiliek.

Mestský subkompaktný model Rio štvrtej generácie je po facelifte prvýkrát poháňaný systémom EcoDynamics+ a jedná sa o vôbec prvý model s inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT.

EcoDynamics+ využíva kombináciu preplňovaného benzínového agregátu 1.0 T-GDi a elektrickej podpory, ktorá nepotrebuje nabíjanie a umožňuje vozidlu aj naďalej jazdiť výlučne na spaľovací pohon. Tento pohonný systém pracuje so 48-voltovou elektrickou sieťou, lítium-iónovými polymérovými akumulátormi, pomocným elektrickým pohonom a systémom rekuperácie elektrickej energie. Dôležitou súčasťou výbavy systému EcoDynamics+ je tiež Mild-Hybrid Starter-Generator (MHSG), teda štartér vyvinutý pre špecifické potreby mild-hybridných áut.

Čo to znamená v praxi? Kia Rio nebude jazdiť na elektrinu, ale vždy na benzínový motor, pričom ten doplnkový elektrický mu bude pomáhať znižovať spotrebu paliva a emisie oxidu uhličitého. A nie bezvýznamne, Kia avizuje až osem až takmer jedenásťpercentný pokles emisií. V prípade verzie motora s max. výkonom 88 kW vzrastie krútiaci moment až o 16 percent na 200 Nm. Mild-hybridný pohon však bude k dispozícii aj v konfigurácii so slabšie naladeným motorom na max. 74 kW.

Je očividné, že mild-hybridy (MHEV) budú čoskoro úplnou samozrejmosťou v automobilovom priemysle a elektrifkácia tak prenikne aj medzi tých zákazníkov, ktorí o nejakých elektrických pohonoch ani nechcú počuť. Riešenie od Kie a ďalších výrobcov v podobe MHEV patrí medzi tie, ktoré neobmedzujú, nemenia používateľskú skúsnosť, ale pomáhajú skôr nenápadne v pozadí a účinne. Hybridné verzie budú vybavené inteligentnou manuálnou prevodovkou iMT. Táto prevodovka využíva technológiu clutch-by-wire, teda spojka sa ovláda už iba elektronicky, ale z pohľadu používateľa je skúsenosť rovnaká ako pri ovládaní manuálnej prevodovky.

Naďalej pritom budú v predaji aj verzie s motorom 1.0 T-GDi s max. výkonmi 74 kW a 88 kW, ako aj s atmosférickým motorom 1.2 MPI. Nové Rio po facelifte ponúkne šesťstupňový manuál a pre silnejšie motory bude k dispozícii aj automatická sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

Nová Kia Rio (2020, facelift)

Popri modernizovanom vzhľade nové Rio prinesie aj niekoľko nových technologických prvkov výbavy, napríklad väčší osempalcový dotykový displej s úplne novým informačným a multimediálnym systémom s UVO Connect. Bezpečnostná výbava zastrešená pod názvom Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) ponúkne funkcie ako sledovanie jazdných pruhov, inteligentný tempomat pre verzie s automatickou prevodovkou, výstrahu pred čelnou zrážkou a upozorňovanie na objekt v slepom uhle. Zaujímavá je tiež funkcia upozornenia na to, že sa auto pred vami pohlo vpred, čo má zmysel najmä v dopravných zápchach.

Z pohľadu vodiča a spolujazdca bude pomerne dôležitá aj možnosť výškového nastavenia sedadiel, a to vo výbave GT Line.

Nová Kia Rio štvrtej generácie po facelifte príde do predaja v treťom kvartáli tohto roka, teda už čoskoro. Očakávame veľmi mierne zvýšenie cien, ale už súčasné cenové ponuky modelu nám napovedajú, že sa bude jednať o jeden z najdostupnejších mild-hybridov na slovenskom trhu.

Prečítajte si aj:


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.