Toto je nástupca Citroënu C-Elysée! Lacný sedan dostal SUV vzhľad.

Lacné sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée sa na Slovensku tešili pomerne veľkému úspechu. Za slušné peniaze ponúkali všetko podstatné pre bežného motoristu ako napríklad odolný podvozok, jednoduchú techniku a dostatok mieste pre rodinu či batožinu. **Podobný automobilový recept však funguje aj v zahraničí.** Číňania sedany milujú, rovnako tak SUV modely. Francúzi sa preto rozhodli vytvoriť nevšednú kombináciu… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Lacné sedany Peugeot 301 a Citroën C-Elysée sa na Slovensku tešili pomerne veľkému úspechu. Za slušné peniaze ponúkali všetko podstatné pre bežného motoristu ako napríklad odolný podvozok, jednoduchú techniku a dostatok mieste pre rodinu či batožinu. **Podobný automobilový recept však funguje aj v zahraničí.** Číňania sedany milujú, rovnako tak SUV modely. Francúzi sa preto rozhodli vytvoriť nevšednú kombináciu určenú špeciálne pre ázijský trh s názvom Citroën C3 L. Ako napovedá samotné označenie, tento model disponuje predĺženým rázvorom až na 2 666 mm, celkovo je novinka dlhšia o 83 mm než európska verzia. **Sedan vznikol na platforme mestského hatchbacku C3,** zároveň využíva viaceré dizajnové podobnosti ako napríklad interiérové časti palubnej dosky alebo zadné svetlá charakteristické pre rodinu C3. Pod kapotou nájdu čínski zákazníci výhradne 1,2-litrový trojvalec s výkonom 84 kW (114 k) a krútiacim momentom 190 Nm, ktorý bude v spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Do predaja v Číne sa dostane C3L už počas leta a začínať bude na sume okolo 110.000 jüanov, **čo v prepočte vychádza na zhruba 14 000 eur.** K nám sa novinka takmer určite nedostane, otázna je tiež budúcnosť súčasných dvojičiek (Peugeot 301 a Citroën C-Elysée), ktoré na našom trhu kvôli prísnym emisným normám dožívajú len s jedinou motorizáciou – 1.5 BlueHDi. **Chceli by ste vidieť nové generácie týchto lacných sedanov aj v Európe?** **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia