Opel Corsa 1.2 GS Line – Je stále nemecká?
Spojenie automobilky Opel s francúzskou skupinou PSA Groupe, pod ktorú patria aj značky Citroën a Peugeot, už priaznivci automobilov istotne zaevidovali. Preto nás zaujímalo, ako dopadol jeden z plodov ich spolupráce – novinka Opel Corsa.
Vydané Text: Peter Orosz
Spoločné gény
Po prechode Opla pod francúzske krídla sa vývoj rozbehol na plné obrátky. Nová Corsa tak už dostala spoločnú platformu s modelom Peugeot 208 a to vôbec nebol zlý nápad. Zvlášť, keď predchádzajúca generácia bola už naozaj na trhu dosť dlho. Bez nejakých výraznejších zmien už od roku 2014, čo je v tejto triede dosť dlhý čas. Nová platforma znamená vyššiu tuhosť a najmä možnosť využívať v tej istej karosérii benzínový, naftový aj elektrický pohon. **To výrazne rozširuje pole pôsobnosti pri udržaní nákladov na rozumnej hranici.** Spoločné sú aj motory a prevodovky, čo zvlášť pri benzínových motoroch vôbec nie je zlý nápad. Platí to najmä o pohonnej jednotke, ktorú sme mali pod kapotou.Vlastná cesta
Opel sa však od začiatku zastrájal, že napriek spoločnému vývoju si ponechá prvky typické pre značku. Aj to urobil a presne to, čo si ponechal, mu vytvorilo dostatočne samostatné poznávacie znaky. **Inak povedané, presne to, čo zaváži v rozhodovaní medzi Peugeotom 208 a Oplom Corsa.** Nejde ani tak o znak na kapote či o proporcie. Tie sú vždy otázkou vkusu a osobného pohľadu na auto. Rozdiely sa nachádzajú najmä v interiéri.Doma je v meste
Rozmermi, motorom aj obratnosťou patrí Opel Corsa jednoznačne do mesta. A keď spomíname rozmery, myslíme vonkajšie aj vnútorné. Na pohodlné premiestňovanie treba, aby posádka veľmi neprevyšovala tabuľky hovoriace o priemernej výške. Vtedy sa na palubu bez väčších problémov zmestia štyria, pre vyšších to bude na hrane. V každom prípade si však budete blízko. **O primárne mestskom zameraní hovorí aj batožinový priestor. Jeho objem opäť postačí na tašku do fitka, väčšiu kabelku či operatívny nákup.** Aj variabilita so schodom po sklopení operadiel zadných sedadiel hovorí, že na tieto účely Corsa nie je úplne stavaná. Ale to je údel mestského auta. Základné dopravné potreby v meste a pri dochádzaní do mesta zvládne ukážkovo, na väčšie cesty či úlohy treba robiť kompromisy.
Inzercia

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!