Volkswagen mení obchodnú politiku. Elektromobily chce dodávať priamo zákazníkom.

Táto zmena prinesie v oblasti predaja automobilov doslova revolúciu. Nedoplatí na to zákazník? A čo konkurenčné prostredie?
Vydané  Text: 
Pri predaji klasických automobilov platilo roky zaužívané pravidlo, že díler od importéra nakúpil autá a tie potom predával, pričom každí z nich si na auto pridal svoju maržu. Znamenalo to ale tiež to, že veľkí sieťoví díleri boli vo výhode. Nakupovali väčšie objemy automobilov, a tak logicky dostávali lepšie nákupné ceny. Mali teda väčšiu maržu a lepší manévrovací priestor. Veľké rozdiely však boli aj medzi jednotlivými trhmi. Je to minulosť? Možno. **Čo je za tým** Automobilka plánuje zaviesť podobný model, aký poznáme z oblasti poisťovníctva. Predaj automobilov bude prebiehať kombinovane, zákazník si auto nakonfiguruje na internete fabriky a vyberie si predajcu, u ktorého si auto plánuje prevziať. U tohto predajcu potom absolvuje skúšobnú jazdu, doladí konfiguráciu svojho vozidla a potvrdí objednávku. Auto si u tohto dílera aj prevezme. Bude teda jeho kontaktným bodom s výrobcom. Podľa vyjadrenia automobilky dostane za sprostredkovanie predaja auta díler maržu podobnú tej, ktorú dostával doteraz. Plánom je odbremeniť dílerov od potreby nákupu vozidiel. Je však snaha pomôcť predajcom jediným cieľom tejto zmeny? **Kompletka**
Nový obchodný model znie z pohľadu zákazníka veľmi lákavo, z jeho pohľadu sa toho na prvý pohľad veľa nezmení. V skutočnosti sa však môže stať, že autá budú mať na jednotlivých trhoch pevne stanovené ceny a díleri stratia možnosť súťaže. Existencia sieťových firiem, ktoré si v automobilke dokázali vyrokovať lepšie podmienky, teda v podstate stratí význam. Ľudia pri nákupe auta licitujú o cenu, ale keďže bude u všetkých dílerov rovnaká, nebudú mať dôvod hľadať lepšiu ponuku. **A čo súťaž?** Avizovaná novinka okrem toho prináša niekoľko veľmi zásadných otázok. Ak bude autá predávať priamo automobilka a z dílera sa stane sprostredkovateľ, ako to bude s financovaním a poistením? Zhltne automobilka postupne aj túto veľmi lukratívnu časť obchodu? Ak áno, neutrpí tým konkurenčné prostredie? Aktuálne sa totiž o vybojovanie najlepších a najvýhodnejších podmienok financovania a poistenia vozidla starajú veľké maklérske firmy. Tieto firmy navyše majú ešte jednu veľmi dôležitú úlohu. Svojim klientom zabezpečujú poradenstvo a odbornú pomoc. Napríklad pri riešení problémov pri likvidácii dopravných nehôd. Nuž uvidíme, kam až Volkswagen vo svojich plánoch zájde. A zaujímavé tiež bude to, ako sa k tomu postavia úradníci v Bruseli.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.