Nový Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé: 612 koní a 850 Nm. Dá sa chcieť ešte viac?

Po decembrovom ohlásení špičkových verzií GLE 63 4MATIC+ a GLE 63 S 4MATIC+ prišiel rad aj karosárske vyhotovenie kupé, do ktorého sú vkladané azda ešte väčšie nádeje ako do konvenčnej verzie.
Vydané  Text: 
Na začiatok ešte jedna zaujímavá správa: značka Mercedes-Benz dnes predstavila hneď niekoľko úžasných noviniek, ktoré stoja za pozornosť. Okrem Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé aj **Mercedes-AMG G 63 Cigarette Edition**, ktorý vychádza z dvanástej edície spolupráce značiek Mercedes-AMG a Cigarette Racing Team. Géčko jazdí po cestách a na vodnú hladinu firmy posielajú jedinečný **pretekársky čln 59’ Tirranna AMG Edition** s dĺžkou 59 stôp, teda 18 metrov.
„*Čln 59’ Tirranna AMG Edition disponuje šiestimi 4,6-litrovými preplňovanými závesnými V8 motormi Mercury Racing 450R, z ktorých každý jeden prenáša na hnací hriadeľ výkon 450 koní. Celkový výkon motorov predstavuje 2 700 koní, vďaka ktorému čln dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 130 km/h*.“ uvádza výrobca vo svojej oficiálnej správe. Spolupráca medzi spoločnosťami trvá už od roku 2007. **Vráťme sa ale k Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé a verzii S**.
AMG pripravilo kupé verziu východiskového esúvečka s prakticky rovnakými parametrami. O pohon novinky sa stará štvorlitrový benzínový motor V8 prvýkrát kombinovaný so štartovacím generátorom EQ Boost využívajúci 48-voltovú napäťovú sústavu. Maximálne výkony sú jedným slovom úžasné: 420 kW (571 k, 750 Nm) a 450 kW (612 k, 850 Nm) pre verziu S. Tieto čísla potom ešte dopĺňa elektrický výkon 16 kW (22 k) a a krútiaci moment 250 Nm. O vyššiu efektivitu pohonu sa stará automatická deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a technológia priebežnej deaktivácie valcov, o nižšie emisie filter pevných častíc. Ten sa medzičasom stal povinným aj pre benzínové motory. A spotreba? Podľa výrobcu iba 11,5 l/100 km s kombinovanými emisiami oxidu uhličitého 263-262 g/km.
Silnou stránkou modelu sú, samozrejme, jazdné vlastnosti, ktoré sú podmienené vzduchovým podvozkom **AMG RIDE CONTROL+** s tromi predvoľbami nastavenia tlmenia (Komfort, Šport a Šport+), aktívnou stabilizáciou nakláňania **AMG ACTIVE RIDE CONTROL**, trojstupňovou stabilizáciou ESP a tiež pohonom všetkých štyroch kolies **AMG Performance 4MATIC+** s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Úrovne nastavenia pozná aj samotné riadenie, prevodový pomer sa elektromechanicky mení v štyroch úrovniach. základné, rozšírené, profesionálne a majstrovské. Rovnako ako v základnom karosárskom vyhotovení SUV si kupé nosí techniku umožňujúcu voľbu až sedem jazdných programov **DYNAMIC SELECT**: Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, Cestička a Piesok, pričom verzia S má ešte aj režim Pretek. Výrobca zatiaľ neavizuje akceleráciu, ale súrodenec Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ zrýchli z nuly na 100 km/h už za 4,0 sekundy, respektíve 3,8 sekundy vo variante S.
Východisková verzia GLE 63 4MATIC+ Coupé stojí na 21-palcových diskoch kolies, pričom za príplatok sú 22-palcové verzie. Vo verzii S sú tieto dvadsaťdvojky už v cene.

Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ V8 počas jazdy odpája aj 5 valcov, aby znížil spotrebu!

Značka predstavila vysokovýkonný variant svojho legendárneho esúvečka, popri športovom charaktere zdôrazňuje aj jeho každodennú použiteľnosť. V záujme znižovania spotreby dokáže deaktivovať dva až osem valcov (správne, až osem) a prítomný je aj automatický medziplyn.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk