Po decembrovom ohlásení špičkových verzií GLE 63 4MATIC+ a GLE 63 S 4MATIC+ prišiel rad aj karosárske vyhotovenie kupé, do ktorého sú vkladané azda ešte väčšie nádeje ako do konvenčnej verzie.
Na začiatok ešte jedna zaujímavá správa: značka Mercedes-Benz dnes predstavila hneď niekoľko úžasných noviniek, ktoré stoja za pozornosť. Okrem Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé a Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé aj **Mercedes-AMG G 63 Cigarette Edition**, ktorý vychádza z dvanástej edície spolupráce značiek Mercedes-AMG a Cigarette Racing Team. Géčko jazdí po cestách a na vodnú hladinu firmy posielajú jedinečný **pretekársky čln 59’ Tirranna AMG Edition** s dĺžkou 59 stôp, teda 18 metrov.
„*Čln 59’ Tirranna AMG Edition disponuje šiestimi 4,6-litrovými preplňovanými závesnými V8 motormi Mercury Racing 450R, z ktorých každý jeden prenáša na hnací hriadeľ výkon 450 koní. Celkový výkon motorov predstavuje 2 700 koní, vďaka ktorému čln dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 130 km/h*.“ uvádza výrobca vo svojej oficiálnej správe. Spolupráca medzi spoločnosťami trvá už od roku 2007.
**Vráťme sa ale k Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupé a verzii S**.
AMG pripravilo kupé verziu východiskového esúvečka s prakticky rovnakými parametrami. O pohon novinky sa stará štvorlitrový benzínový motor V8 prvýkrát kombinovaný so štartovacím generátorom EQ Boost využívajúci 48-voltovú napäťovú sústavu.
Maximálne výkony sú jedným slovom úžasné: 420 kW (571 k, 750 Nm) a 450 kW (612 k, 850 Nm) pre verziu S. Tieto čísla potom ešte dopĺňa elektrický výkon 16 kW (22 k) a a krútiaci moment 250 Nm. O vyššiu efektivitu pohonu sa stará automatická deväťstupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a technológia priebežnej deaktivácie valcov, o nižšie emisie filter pevných častíc. Ten sa medzičasom stal povinným aj pre benzínové motory. A spotreba? Podľa výrobcu iba 11,5 l/100 km s kombinovanými emisiami oxidu uhličitého 263-262 g/km.
Silnou stránkou modelu sú, samozrejme, jazdné vlastnosti, ktoré sú podmienené vzduchovým podvozkom **AMG RIDE CONTROL+** s tromi predvoľbami nastavenia tlmenia (Komfort, Šport a Šport+), aktívnou stabilizáciou nakláňania **AMG ACTIVE RIDE CONTROL**, trojstupňovou stabilizáciou ESP a tiež pohonom všetkých štyroch kolies **AMG Performance 4MATIC+** s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Úrovne nastavenia pozná aj samotné riadenie, prevodový pomer sa elektromechanicky mení v štyroch úrovniach. základné, rozšírené, profesionálne a majstrovské. Rovnako ako v základnom karosárskom vyhotovení SUV si kupé nosí techniku umožňujúcu voľbu až sedem jazdných programov **DYNAMIC SELECT**: Komfort, Šport, Šport+, Individuálny, Cestička a Piesok, pričom verzia S má ešte aj režim Pretek.
Výrobca zatiaľ neavizuje akceleráciu, ale súrodenec Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ zrýchli z nuly na 100 km/h už za 4,0 sekundy, respektíve 3,8 sekundy vo variante S.
Východisková verzia GLE 63 4MATIC+ Coupé stojí na 21-palcových diskoch kolies, pričom za príplatok sú 22-palcové verzie. Vo verzii S sú tieto dvadsaťdvojky už v cene.
Značka predstavila vysokovýkonný variant svojho legendárneho esúvečka, popri športovom charaktere zdôrazňuje aj jeho každodennú použiteľnosť. V záujme znižovania spotreby dokáže deaktivovať dva až osem valcov (správne, až osem) a prítomný je aj automatický medziplyn.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Nový Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupé: 612 koní a 850 Nm. Dá sa chcieť ešte viac?
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.
Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie.
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák