Špecialisti z japonského vydavateľstva Nikkei Business Publications rozobrali Teslu Model 3 do poslednej skrutky, aby ju zhodnotili aj z konštrukčného hľadiska. Výsledok ich dôslednej práce mnohých určite prekvapí.
Rozoberanie áut nie je u nás bežné, pretože vyžaduje veľké finančné investície a tiež množstvo špecialistov, ktorí sú taktiež drahí. V zahraničí ale existujú vydavateľstvá, ktoré chcú čitateľom z celého sveta poskytnúť aj takéto podrobné informácie a preto rozoberajú vozidlá až do poslednej skrutky. Nedávno sa takéhoto drobnohľadu dočkal elektromobil Tesla Model 3, pričom sa ho zúčastnili aj zástupcovia japonských automobiliek.
Údajne sa zástupca jednej z japonských automobiliek vyjadril, že pokiaľ sa jedná o palubnú jednotku, takzvaný Hardware 3. Tento modul zabezpečuje autonómnu jazdu a pokročilý systém infotainmentu. Tesla si ho vyrába úplne sama, teda bez softvérového outsourcingu. Podľa vyjadrení sa ostatné automobilky dostanú na úroveň Tesly až v roku 2025, čo nepochybne teší fanúšikov Elona Muska a jeho spoločnosti, naopak netešia priaznivcov konvenčných etablovaných výrobcov áut.
Zároveň však [magazín Niikei.com](https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2/), ktorý o téme informoval, dodáva, že dôvod tohto náskoku Tesly nespočíva v jej technologickej nadradenosti, ale v nedbalosti. V nedbalosti na zamestnancov a dodávateľov. Tradičné automobilky fungujú odlišným spôsobom a keby začali vyvíjať všetko samostatne, nepochybne by dospeli k dobrým výsledkom, ale museli by pretrhnúť súčasný dodávateľský reťazec, čím by o prácu pripravili stovky tisíc ľudí na celom svete. Dopad takétoho rozhodnutia by teda mohol zasiahnuť ekonomiku celých regiónov či štátov.
Príkladom môže byť Slovensko, ktoré je už dnes životne závislé na automobilovom priemysle a táto závislosť ďaleko presiahla zdravú úroveň.
Po novom závode v Číne a spustenia výstavby fabriky v Nemecku Tesla odhalila ďalšiu novinku. Model Y má potenciál, ktorý dnes možno iba ťažko odhadnúť.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Tesla Model 3 je údajne šesť rokov pred konkurenciou, tvrdia Japonci
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.
Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.