Doplnené: Hyundai i20 dostal veľký kufor aj mild hybrid!

Po úniku fotiek novej generácie modelu i20 Hyundai uvoľnil technické údaje. Čo všetko svojej novinke doprial?
Vydané  Text: 
Novinka dostala výrazne emotívnejší dizajn, invencia tvorcom sa pri navrhovaní prednej masky zjavne neminula a plynulo pokračuje až po efektne prepojené zadné skupinové svetlá. Po detailnejšom pohľade na piate dvere sme objavili parkovaciu kameru umiestnenú pod logom. Automobilka na novinke nešetrila, zadné skupinové svetlá sú delené, čo sa pozitívne prejavilo na veľkosti otvoru batožinového priestoru, ktorý má objem 351 dmᶾ. **Evolúcia, nie revolúcia** V prípade rozmerov auta sa revolúcia nekoná. V porovnaní s aktuálnou generáciou je novinka o 24 mm nižšia, 30 mm širšia a 5 mm dlhšia, v prípade rázvoru konštruktéri pridali 10 mm (2 580 mm). Zmenou rozmerov auto získalo na emóciách. Tento posun vytvára odstup od o číslo menšieho modelu i10, ktorý je ladený o poznanie konzervatívnejšie. Vzájomná kanibalizácia medzi súrodencami teda príliš nehrozí.
**Mild hybrid aj klasika** Pohonné jednotky boli dodnes veľkou neznámou. O tom, že Hyundai pracuje na 48 V mild hybridoch sa vedelo. Otázkou bolo ale to, či ich dostane aj modelový rad i20. Dostane a výber bude na túto kategóriu automobilov celkom pestrý. Pod kapotou totiž budú na výber dve výkonové verzie motora 1,0 T-GDi 48V (74 kW/100 k, 172 Nm a 88 kW/120 k, 200 Nm), pričom obidve budú k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou aj sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DCT. Nová technika má podľa automobilky znížiť spotrebu a emisie o tri až štyri percentá. Pre úplnosť ešte dodajme, že novinka bude aj naďalej k dispozícii s osvedčený benzínovým štvorvalcom 1,2 MPi (62 kW/84 k, 118 Nm) a štandardnou verziou motora 1,0 T-GDi (74 kW/100 k, 172 Nm ). S naftovým agregátom už automobilka v rámci modelového radu i20 podľa očakávania nepočíta. Je to všetko, alebo má Hyundai v rukáve pripravené ešte nejaké poriadne ostré a emotívnejšie eso? Uvidíme.
**Technológie** Vzhľad interiéru zatiaľ nepoznáme, automobilka uvoľnila iba už uniknuté fotky. Čo však vieme je to, že dominantnými prvkami prístrojovej dosky budú dva displeje s uhlopriečkou 10,25 palca. Okrem toho auto dostane prvky, ktoré sú v tomto segmente trhu novinkou. Napríklad automat spolupracujúci s navigáciou, inteligentný tempomat reagujúci na dopravné značky obmedzujúce povolenú rýchlosť, aktívne vodenie v jazdných pruhoch, parkovací asistent, alebo stráženie priestoru v mŕtvych uhloch spätných zrkadiel, stráženie priestoru za vozidlom, automatické prepínanie reflektorov… Systém aktívneho brzdenia dokáže reagovať aj chodcov a cyklistov.
**Desať farieb** Pre Hyundai i20 bude na výber desať lakov karosérie, k dispozícii bude aj dvojfarebné lakovanie. Farebné doladenie bude k dispozícii aj v kabíne, na výber majú byť tri farebné koncepty. Dizajn karosérie je vyšperkovaný športovými detailmi, ktoré však s veľkou pravdepodobnosťou dostanú skôr iba športovo ladená verzia N Line. Ani tu sa to však možno neskončí. Vzhľadom na obrovský úspech divízie N by neprekvapilo, ak by poriadne nabrúsený kúsok automobilka svojim fanúšikom dopriala aj v rámci modelového radu i20.








Pokračujte na ďalší príspevok »