Nový Jaguar F-Type je agresívnejší, stovku dá za 3,7 sekundy

Jaguar F-Type vyzrel do krásy, facelift je natoľko zásadný, že môžeme hovoriť takmer o novej generácii.
Vydané  Text: 
Jaguar F-Type je stále pomerne nový automobil. Výrába sa od roku 2013 a za tých zopár rokov stihol okolo seba vybudovať povesť ultimatívneho športového vozidla. Za celých sedem rokov sa však F-Type nedočkal estetického vylepšenia, ktoré by ho spravilo dramaticky iným – až teraz, pričom zmeny sú pomerne zásadné. Prvý pohľad na nový Jaguar F-Type by mohol vzbudovať dojem, že sa jedná o novú generáciu vozidla. Lenže je **iba** **facelift**, ktorý vo významnej miere inovuje predné partie, v o niečo menšom rozsahu zadnú časť a interiér. Čo sa zmenilo, je aj technika pod prednou kapotou.
Predné partie nadobudli nepomerne agresívnejší charakter a viac sa priblížili k dizajnu ostatných modelov výrobcu. V porovnaní s nimi je však F-Type ešte ostrejší, čím chce zdôrazniť svoje zameranie sa na športovú jazdu. Zadné partie prešli menej zásadnými zmenami, môžeme teda sledovať starý známy dizajn zadných svetiel, ktoré sa dočkali iba mierne hranatejšieho vyhotovenia.
Profil vozidla sa prakticky nemení a zmeny v interiéri považujme tiež za evolučné. Interiéru po novom dominuje **12,3-palcový displej priamo pred volantom**, ktorý nahradil analógový prístrojový panel. Ďalší 10-palcový displej je potom zapustený do stredovej konzoly palubovky, ale významné ovládače ostali aj naďalej poctivé mechanické. Predchádzajúce verzie infotainmentu InControl Touch Pro boli údajne problémové, od novej verzie sa preto očakáva lepšia stabilita a plynulosť.
### Dvakrát osemvalec s preplňovaním Pod prednou kapotou, ktorá sa tiež dočkala nových tvarov, bude pracovať osemvalcový benzínový motor s maximálnym výkonom **331 kW** (450 koní) a max. krútiacim momentom **580 Nm**. Tento agregát bude možné konfigurovať s pohon zadných alebo všetkých štyroch kolies. Slabší šesťvalec sa v európskej ponuke automobilky zatiaľ nevyskytuje, čo je pre mnohých pomerne veľkým prekvapením. Zdá sa, že vyhodenie šesťvalca a jeho ponechanie osemvalca je čosi, čo ide proti súčasnému trendu, ale je potrebné uvedomiť si, že základnou motorizáciou je tá **s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom** s max. výkonom 221 kW (300 koní) a max. krútacim momentom 400 Nm. V Spojených štátoch bude k dispozícii aj šesťvalec V6 3,0 l s max. výkonom s max. výkonom 380 koní/460 Nm.
Okrem uvedeného maximálneho výkonu sa uvedeným osemvalec bude dodávať aj vo výkonnejšom naladení, ktoré dostanete verzia **F-Type R**. Maximálny výkon v tejto verzii dosiahne až **423 kW** (575 koní) a max. krútiaci moment **700 Nm**. F-Type R sa však bude dodávať výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies a z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za **3,7 sekundy**. Zaujímavosťou je, že nový F-Type prichádza aj s funkciou **Quiet Start**, po ktorej aktivácii sa zníži úroveň hluku motora. Je to niečo podobné ako uviedol Ford pri svojom modeli Mustang. Okrem verzie s pevnou strechou značka predstavila aj variant Convertible, ktorý zmenšuje už aj tak nesmierne malý batožinový priestor na komické minimum.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »