Záujem o SUV pokračuje. Lexus tento rok predal pol milióna esúvečiek

Lexus oslavuje dosiahnutie míľnika v podobe pol milióna predaných vozidiel SUV na európskych trhoch. Ide o dôležitý medzník v histórii značky, ktorá stvorila koncept luxusných SUV, keď na prelome storočia uviedla svoj originálny model RX 300. Úhrnný predaj ku koncu novembra 2019 ukazuje, že Lexus bol priekopníkom v segmente luxusných SUV so svojím originálnym modelom RX…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
SUV modely značky Lexus
Lexus oslavuje dosiahnutie míľnika v podobe pol milióna predaných vozidiel SUV na európskych trhoch. Ide o dôležitý medzník v histórii značky, ktorá stvorila koncept luxusných SUV, keď na prelome storočia uviedla svoj originálny model RX 300. Úhrnný predaj ku koncu novembra 2019 ukazuje, že Lexus bol priekopníkom v segmente luxusných SUV so svojím originálnym modelom RX. Na európskych trhoch sa od roku 2000 predalo vyše 501-tisíc nových SUV značky Lexus. Predajný míľnik teda dosiahol za necelých 20 rokov. Lexus RX, teraz vo štvrtej generácii, ostáva najpredávanejším modelom Lexus v tomto regióne – doterajší predaj tu predstavuje takmer 275-tisíc kusov. RX sa zároveň môže pochváliť titulom prvého luxusného SUV s hybridným pohonom na svete, a to vďaka uvedeniu variantu RX 400h z roku 2005. Lexus od tejto premiéry svoju hybridnú technológiu s autonómnym dobíjaním neustále zdokonaľuje a považuje ju za základ vývoja nových generácií SUV vrátane stredne veľkého NX, ktoré modelovú ponuku značky obohatilo v roku 2014, resp. nového kompaktného UX z roku 2019. Rad modelov SUV značky Lexus sa čoskoro rozrastie uvedením modelu UX 300e, prvého batériového elektromobilu značky. ### Polovica jazdy len na elektrinu Zákazníci v čoraz väčšej miere oceňujú hybridné modely Lexus pre ich kultivovanosť, osvedčenú spoľahlivosť, stále zaujímavejšie jazdné schopnosti a hospodárnosť. Hybridné vozidlá Lexus dnes môžu jazdiť 50 až 70 % času v upchatých centrách miest úplne bez zapojenia spaľovacieho motora v režime s nulovými emisiami. Hybridný pohon je už neoddeliteľnou súčasťou produktovej stratégie SUV značky Lexus. Práve túto technológiu volí 96 percent západoeurópskych zákazníkov. Takmer polovicu z 500-tisíc predaných SUV značky Lexus tvoria hybridné modely, pričom ich pomerné zastúpenie voči variantom s klasickým pohonom postupne stále rastie.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk