Aktuality

Ford ukázal Mustang na elektrinu. Je to ale crossover s dvomi kuframi (Ford Mustang Mach-E)

Volá sa Ford Mustang Mach-E a hoci názvom a vzhľadom pripomína legendárne muscle car, v skutočnosti s ním nemá spoločné prakticky nič.

Ford pristúpil k rozšíreniu modelového portfólia Mustangu po 55 rokoch a mieri veľmi vysoko - vo svojej medzinárodnej tlačovej správe dokonca konkrétne uvádza, že jeho model v akcelerácii dosahuje či prekonáva Porsche Macan (Turbo) a Porsche 911 GTS. To však nie sú elektromobily.

Ford Mustang Mach-E, Mach-E4 a Mach-E GT (2021)

Okrem rozdielneho pohonu sa nový Ford bude ponúkať v množstve rôznych konfigurácií, v ktorom si zákazníci vyberú kapacitu akumulátorov, maximálne výkony motorov a teda aj dĺžku elektrického dojazdu. Ponúkne aj príplatkové prvky výbavy. V každom prípade sa však zákazníci budú musieť zmieriť s maximálnou konštrukčnou rýchlosťou 180 km/h. Ostatné technické parametre však budú vskutku pôsobivé.

Ford Mustang Mach-E, Mach-E4 a Mach-E GT (2021)

Elektromobil pre masy Ford predviedol po pomerne dlhšej dobe otáľania, kedy sa do médií skôr iba sporadicky dostávali informácie, že elektrická novinka amerického výrobcu bude postavená na základoch Mustangu. Namiesto toho stojí na úplne novej podvozkovej platforme GE2, ktorá bude spoločná pre všetky budúce elektromobily výrobcu. Zaujímavosťou je, že okrem pohonu všetkých štyroch kolies bude k dispozícii aj pohon zadnej nápravy.

Ford Mustang Mach-E, Mach-E4 a Mach-E GT (2021)

Interiér noviniek zásadným spôsobom vyčnieva z radu ostatných modelov značky. Na fotografiách sa Mustang Mach-E prezentuje v najlepšie vybavenej verzii s digitálnym prístrojovým panelom (10,2" displej) a stredovou 15,5" obrazovkou s dotykovým rozhraním SYNC 4. Zaujímavosťou je vertiálna orientácia tejto obrazovky v štýle, ktorý ponúkajú automobily značiek Renault či Tesla.

Nemenej zaujímavý je tiež batožinový priestor. Keďže sa motory nachádzajú na nápravách (zadná alebo zadná+predná), batožinový priestor sa nachádza pod zadnými piatymi dverami a aj pod prednou kapotou. Vzadu sa jedná o kapacitu 400 litrov, zatiaľ čo vpredu je ďalších sto litrov. Popravde, týmto si nás Ford naozaj získal.

Ford Mustang Mach-E, Mach-E4 a Mach-E GT (2021)
Ford Mustang Mach-E, Mach-E4 a Mach-E GT (2021)

Mimochodom, všimli ste si, že nikde na aute nie je logo Fordu a že auto nie je vybavené dverovými kľučkami?

Základná konfigurácia Ford Mustang Mach-E (RWD) ponúkne nasledovné technické údaje:

  • zadný pohon;
  • max. výkon motora 190 kW (258 k);
  • max. krútiaci moment motora 415 Nm;
  • max. kapacita akumulátorov 75,7 kWh, 288 článkov;
  • akcelerácia 0-100 km/h za menej ako 8 sekúnd;
  • max. rýchlosť 180 km/h;
  • elektrický dojazd približne 400 km;
  • podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 115 kW;
  • odhadovaná cena od 35 000 eur.

Výkonnejšia konfigurácia Ford Mustang Mach-E 4 (AWD) ponúkne nasledovné technické údaje:

  • pohon všetkých štyroch kolies;
  • max. výkon pohonnej sústavy 210 kW (285 k);
  • max. výkon doplnkového predného elektromotora 50 kW (68 k);
  • max. krútiaci moment motora 415 Nm;
  • max. kapacita akumulátorov 98,8 kWh, 376 článkov;
  • akcelerácia 0-100 km/h: neuvedená;
  • max. rýchlosť 180 km/h;
  • elektrický dojazd približne 600 km;
  • podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 150 kW;
  • odhadovaná cena od 55 000 eur.

Najvýkonnejšia konfigurácia Ford Mustang Mach-E GT ponúkne nasledovné technické údaje:

  • pohon všetkých štyroch kolies;
  • max. výkon pohonnej sústavy 342 kW (465 k);
  • max. výkon doplnkového predného elektromotora 50 kW (68 k);
  • max. krútiaci moment motora 830 Nm;
  • max. kapacita akumulátorov 98,8 kWh, 376 článkov;
  • akcelerácia 0-100 km/h za menej ako 4 sekundy a GT Performance Edition za menej ako 3,5 sekundy;
  • max. rýchlosť 180 km/h;
  • elektrický dojazd približne 600 km;
  • podporovaná rýchlosť nabíjania, max. 150 kW;
  • odhadovaná cena od 75 000 eur.
Ford Mustang Mach-E, Mach-E4 a Mach-E GT (2021)
Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Škoda Octavia Combi Ambition 2.0 TDI (foto: Tomáš Kelement)
Testy

Test Škoda Octavia Combi 2.0 TDI: Vzorný zamestnanec

Keď z jedného modelového radu predáte za 24 rokov viac ako 7 miliónov vozidiel z troch generácií, možno bez akýchkoľvek okolkov hovoriť o úspechu. Štvrtá generácia Octavie, ktorá prichádza na náš trh, má latku nastavenú naozaj vysoko. Dokáže ju preskočiť? Zisťovali sme so základným naftovým motorom.