Nové BMW M8 Gran Coupé: Vrcholné dielo autopriemyslu?
Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Článok je prebratý z webu UnitedLife.sk | Autor: MARTINZMARTINA
BMW minulý rok znovuzrodilo legendárny rad 8, do portfólia značky sa tak zaradilo luxusné GT-čko, ktoré stvárňuje vrchol v ponuke mníchovskej automobilky. Aby toho nebolo málo, časom sme spoznali nielen variant Coupé, ale aj Cabriolet a dokonca i Gran Coupé, ba čo viac, na scénu prišli aj vrcholné verzie M8. Posledným dielikom skladačky je napokon top model M8 Gran Coupé, ktorý nám v uplynulých hodinách značka servíruje.
Ako sa predpokladalo, M8 Gran Coupé je odvodené od em-osmičky kupé a kabrio, takže pod kapotou schováva identickú techniku. Tú zastrešuje dobre známy vidlicový osemvalec M TwinPower Turbo, ktorý počíta s dvojicou dvojkomorových turbodúchadiel umiestnených medzi radmi valcov. 4,4-litrový agregát s premenlivým časovanám sacích aj výfukových ventilov pracuje s tlakom až 350 barov. Výkon sústavy je na úrovni 441 kW / 600 koní a 750 Nm. M8 Gran Coupé tak disponuje identickými parametrami ako M5.
Tým to ale nekončí. BMW už hneď v úvode predstavuje aj variant M8 Gran Coupé Competition, ktoré výkon je zvýšený na úroveň 460 kW / 625 koní. Sprevodovanie má na starosti 8-stupňový automat M Steptronic, ktorý prenáša silu na všetky štyri kolesá. Keďže však ide o sofistikovaný pohon M xDrive, okrem športového režimu, ktorý preferuje viac zadnú nápravu je možné siahnuť aj po úplnom odstavení pohonu predných kolies, čím vznikne M-ko s čistom zadným pohonom. Na výber sú teda až 3 základne typy pohonu – nielen 4WD a 4WD Sport, ale aj 2WD. Režim 2WD sa teda stali výhradou len radu 5 a 8.
Maximálna rýchlosť je síce papierovo obmedzená na tradičných 250 km/h po odblokovaní obmedzovača nie je problém na tachometri uzrieť trojciferné číslo začínajúce trojkou (konkrétne 305 km/h). Pokiaľ ide o akceleráciu, veci sa majú nasledovne. M8 Gran Coupe pokorí stovku z pokoja za 3,3 sekundy, verzie Competition dokážu túto disciplínu zvládnuť o 0,1 s. rýchlejšie.
Inzercia
Súčasťou výbavy sú aktívne elektronicky riadené tlmiče, elektromechanické riadenie či integrovaný brzdový systém s dvomi rôznymi nastaveniami brzdového pedála. Rovnako, ako tomu je v prípade M8 kupé aj M8 kabriolet, exteriér zdobí predný nárazník s citeľne väčšími otvormi na prívod vzduchu, zatiaľ čo vzadu si miesto našli mohutné 4 koncovky výfuku, ktoré oddeľuje rozmerný difúzor. Variant M8 Competition sa napokon pýši čiernymi detailmi, či už ide o tmavé ľadvinky, veľké 20” disky alebo dodatočnú odtrhovú hranu na veku batožinového priestora
Výfukový systém dostal elektronicky ovládané klapky, samotné koncovky majú priemer až 10 centimetrov. Ak by sa ti málilo, za príplatok je možné siahnuť po rýdzo športovom výfukovom potrubí, ktoré je pre verzie Competition štandardom. V rámci príplatkového karbónového balíka nechýbajú prvky z uhlíkových vlákien ako strecha, kryty spätných zrkadiel, predný splitter, difúzor či ostatné exteriérové detaily. Ako sa už stalo zvykom medzi novými bavorákmi, o viditeľnosť sa stará špičková laserová technológia, no a medzi voliteľnými prvkami nemôžu chýbať ani karbón-keramické brzdy.
V interiéri sú zmeny oproti “bežným” verziám len v detailoch. Okrem nových odtieňov kože, prešívania či dekórov a hŕstky plakiet sa pozornosť upriamuje najmä na 12,3” digitálne budíky, ktoré dostali pre M8-čku špeciálny režim zobrazenia. Jeho podstatou je centrálne umiestnený otáčkomer s rýchlosťou, zatiaľ čo ostatné informácie sú zobrazené po stranách displeja. Centrom palubovky je následne druhý 12,3” displej, ktorý je možné ovládať dotykmi, hlasom alebo združeným ovládačom v stredovom tuneli. Pozornému oku neujde ani úplne nová hliníkovo-kožená radiaca páka, ktorú sme doposiaľ v inom modeli BMW nevideli.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.
Facelift
Štvordverové i4 aj 4 Gran Coupé od BMW dostali svieži facelift. Tlačidlá na ovládanie klímy skončili.
Facelift modelov prichádza v ideálnom čase, keď zákazníci pod vplyvom lepšieho počasia a plánovaných dovoleniek budú chcieť nové lepšie auto.
Experiment s hasením elektromobilu
Slovenskí hasiči ukázali, ako hasia elektromobil v podzemnej garáži. Majú overené metódy
Prezídium Hasičského a záchranného zboru vo štvrtok 25. apríla 2024 vo výcvikovom centre Lešť zrealizovalo experiment hasenia elektromobilu. Zameraný bol na meranie spalného tepla pri požiari elektrického auta v uzavretom priestore, ktorý imitoval podzemnú garáž.
Vyše 3 tony za 150-tisíc eur. Nový Mercedes G si zachoval charakter aj s čisto elektrickým pohonom
Mercedes-Benz odhalil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony.
Na slovenskom trhu je k dispozícii exkluzívny model EDITION ONE s rozšírenou sériovou výbavouAKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?