Najsilnejší VW T-Roc R všetkých čias: poznáme slovenské ceny

Písmeno „R“ už roky označuje športové modely značky Volkswagen a teraz prišiel čas na spustenie predaja T-Roc R. Kompaktné vozidlo poháňa štvorvalcový benzínový motor TSI s objemom 2,0 litra, ktorý dosahuje výkon 221 kW (300 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm.
Vydané  Text: 
Nový T-Roc R sa na Slovensku predáva za cenu od 37 870 eur. T-Roc R má sériovo 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4MOTION. Výkonové parametre sú typické pre modely Volkswagen „R“: zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť elektronicky limitovaná na 250 km/h. K existujúcim jazdným profilom pribudol režim Race pre zvlášť športovú jazdu – aj s vypnutým ESC – a rozjazdová automatika Launch Control, umožňujúca automatický rozjazd s maximálnou trakciou. Športovo vyladený podvozok s progresívnym riadením a brzdová sústava so zväčšenými kotúčmi priemeru 34 cm vpredu a 31 cm vzadu zabezpečujú agilné jazdné vlastnosti.
Športový charakter modelu T-Roc R sa odráža aj v dizajne exteriéru a interiéru. Maska chladiča má po celej šírke strieborný lesklý pás z eloxovaného hliníka. Nárazníky majú špecifický športový dizajn a sú lakované vo farbe karosérie. V prednom nárazníku sú integrované vertikálne denné svetlá, v zadnom nárazníku je difúzor nalakovaný v kontrastnej farbe. Charakteristickým prvkom všetkých modelov „R“ značky Volkswagen je koncový tlmič výfuku s dvoma pármi koncoviek. Ako doplnkovú výbavu Volkswagen ponúka výfukovú sústavu „R Performance“ z titánového plechu. T-Roc R štandardne jazdí na 18-palcových diskoch z ľahkej zliatiny „Spielberg“ s pneumatikami 215/50 R 18, na želanie môže byť vybavený 19-palcovými diskami „Pretoria“ matnej grafitovej farby s pneumatikami 235/40 R 19.
Bohaté sériové vybavenie si zákazníci môžu doplniť ďalšími funkčnými i dizajnovými prvkami ako napríklad adaptívne tlmiče pruženia DCC s nastaviteľnou charakteristikou, ozvučovací systém beats s výkonom 300 W, kožené poťahy sedadiel Nappa/Carbon Style alebo modré dekoračné obklady v interiéri „twilight“.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.