Hyundai i30 N Project C je kandidát na nový najlepší hothatch

Ak sa vám zapáčil i30 N, pri i30 N Project C budete vo vytŕžení
Vydané  Text: 
Značka Hyundai na autosalóne vo Frankfurte ukázala športovú verziu už aj tak športovo vyladeného hothatchu i30 N. Vylepšenia sú estetické i technické, vo výsledku má síce rovnaký výkon, ale nižšiu hmotnosť a výraznejší charakter. Hyundai i30 N zaujal každého, kto sedel za jeho volantom. Stačí si prečítať recenzie motoristických novinárov, medzi ktorými nie je snáď ani jeden, ktorého by hothatch nenadchol. Zdalo sa, že už ďalej Hyundai ani nezájde, ale pred niekoľkými týždňami sa na internete začali objavovať správy o tajomnom projekte C.
Teraz si môžeme i30 N Project C pozrieť naživo v expozícii Hyundaiu vo Frankfurte nad Mohanom. A vyzerá veľmi pôsobivo. Automobil sa dočkal pestrej palety estetických vylepšení, v porovnaní s konvenčným i30 N je Project C prezentovaný v šedej úprave karosérie s oranžovými akcentmi a s prednou kapotou z materiálu CFRP. Jedná sa o plast vystužený uhlíkovými vláknami a jeho výhodami sú pevnosť a nízka hmotnosť. Jedná sa o vôbec prvé použitie tohto materiálu od Hyundaiu v cestnom vozidle a vďaka nemu iba predná kapota ľahšia o 7,2 kg.
Optimalizácia hmotnosti sa dotkla aj samotných kolies, vďaka použitým 19” diskom sa ušetrilo až 22 kg. Ďalších 4,66 kg sa ušetrilo na zavesení zadných kolies. Výrobca však vo svojej tlačovej správe neuvádza, koľko kilogramov ušetril dovedna.
Po technickej stránke je maximálny výkon Projectu C totožný ako pri východiskovom modeli i30 N, teda 202 kW (275 k) a max. 378 Nm krútiaceho momentu, lenže samotné vozidlo je o 6 mm nižšie a ťažisko sa priblížilo k vozovke až o 8,8 mm. Aj tento necelý centimeter, spoločne s úsporou hmotnosti, môže mať zásadný vplyv na dynamiku. Podľa Hyundaiu je práve tá významne lepšia.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.