Trieda A a Trieda B už aj ako hybridy dobíjateľné z elektrickej zásuvky

Modely Tried A a B od Mercedesu si budete môcť zadovážiť aj ako plug-in hybridy s pôsobivým elektrickým dojazdom.
Vydané  Text: 
Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete sú dôležitým míľnikom na ceste k jazdeniu bez emisií. Pod označením EQ Power divízia Mercedes-Benz Cars dôsledne pokračuje vo vývoji hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete. Kompaktné vozidlá s hybridným pohonom tretej generácie oslavujú svoju premiéru s modelmi A 250 e, A 250 e sedan a B 250 e. Modely A 250 e a A 250 e sedan možno ihneď objednať, predaj modelu B 250 e sa spustí o niekoľko týždňov neskôr. Modely prídu na trh sa ešte tento rok.
Pohon EQ Power pre Triedu A a Triedu B zdôrazňuje ofenzívu značky Mercedes-Benz v oblasti hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete: do roku 2020 chce spoločnosť rozšíriť ponuku takýchto vozidiel na viac ako 20 modelových variantov. V prípade nových kompaktných vozidiel s pohonom **EQ Power** je v popredí (elektrické) potešenie z jazdy ako aj jednoduché a praktické každodenné používanie. Potvrdzuje to elektrický dojazd 70 – 75 km (NEDC), elektrický výkon max. 75 kW (102 k), systémový výkon max. 160 kW (218 k), systémový krútiaci moment max. 450 Nm, maximálna rýchlosť 140 km/h (na elektrický pohon) a 235 km/h so zapojením benzínového motora, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy (Trieda A hatchback) a takmer žiadne obmedzenie batožinového priestoru.
O pohon sa stará kombinácia 1,33-litrového benzínového motora a elektromotora uloženého priamo v 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke 8G-DCT. Elektromotor prvý raz vo vozidle značky Mercedes-Benz slúži aj na štartovanie spaľovacieho motora. Ako zdroj energie sa používa lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor chladený vodou umiestnený pod zadnými sedadlami s celkovou kapacitou približne 15,6 kWh, pričom jeho plné nabitie trvá z nabíjacej skrinky (wallbox) menej ako dve hodiny.
Jazdný program **Elektrický** umožňuje voľbu intenzity rekuperácie prostredníctvom radiacich páčok pod volantom. K dispozícii je päť rôznych stupňov rekuperácie (DAUTO, D+, D, D- a D- -). Okrem toho sú k dispozícii aj režimy Komfort, ECO a Šport. Vodič môže uprednostniť elektrické jazdenie, kombinovaným pohonom zdôrazniť dynamiku jazdy alebo uprednostniť jazdu s využitím spaľovacieho motora, aby si ušetril elektrický dojazd.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.