VIDEO: Pozrite si BMW X7 M50d a jeho kuriózny príplatok za 8 000 eur.
Je jednoduché pozerať sa na veľké drahé SUV cez prsty. Keď však chcete previezť naraz 7 ľudí v maximálnom komforte a ešte pri tom aj vyzerať dobre, nemáte veľmi na výber.
Vydané Text: Peter Orosz
Háčik
Ten spočíva v tom, že si musíte priplatiť vyše 8 000 € za to, aby ste obetovali jedno miesto na sedenie a tým získali síce iba šesť, ale o to komfortnejších miest. Tak z BMW X7 spravíte limuzínu pre 6 ľudí, čo ocenia aj tie lepšie taxi spoločnosti a osobní šoféri. **Vodič a spolujazdec sedia v tradične skvelých sedadlách, ktoré sú polohovateľné aj v smeroch, ktoré ste nevedeli, že existujú.** Mojím obľúbeným nastavením je zalomenie chrbtovej opierky. Sú krásne mäkké a aj s pomocou nastaviteľného zovretia bočníc si ich viete vytvarovať presne na vaše telo. Vyhrievanie, odvetrávanie a masážna funkcia nesmú chýbať. Sedadlá v druhom rade sú individuálne nastaviteľné a posuvné.Praktická stránka
Oceňujem, že BMW pri modeli X7 myslelo aj na jednoduchú využiteľnosť a ovládateľnosť jeho praktických vymožeností. Napríklad posledné dva rady sedadiel sa dajú ovládať elektricky pomocou tlačidiel v batožinovom priestore. Sú tu aj ďalšie dve tlačidlá, ktoré slúžia ako skratky – jedno na nastavenie maximálneho komfortu sedenia pre všetkých pasažierov a jedno pre maximálny objem batožinového priestoru. Sedadlá sa pritom hýbu inteligentne a ak by napríklad sklopeniu sedadla bránilo sedadlo pred ním, to sa predtým automaticky posunie vpred. Veľmi šikovné, aj keď to chvíľu trvá. Najviac to cítiť pri nastupovaní dozadu. **Odklopenie sedadiel na umožnenie prístupu na tretí rad je taktiež elektronické. Sedadlo sa posunie úplne dopredu a ešte sa aj nadvihne. Cez dlhočizné zadné dvere sa potom relatívne dobre nastupuje dozadu.**Jachta na kolesách
Musím povedať, že nepatrím medzi obdivovateľov tých obrovských obličiek. Zároveň sa musím priznať, že mi na obrovskej X7 prestali prekážať oveľa skôr, než by som si bol pomyslel. Ja by som ich aj tak spravil elegantnejšie najmä preto, lebo zvyšok auta je v skutočnosti veľmi elegantný. Zvoľte správnu farbu (tá béžová jej sekne) a X7 je pod osvetlením veľkomesta majestátny objekt. Môžu za to úzke svetlomety s typickým svetelným podpisom BMW, ktoré sú pri pohľade zblízka prepracované do posledného detailu.Štyri tlačia
Pri pokojnej jazde je totiž BMW X7 veľmi príjemné. Treba síce povedať, že vďaka veľmi vysokému posedu to s posádkou trochu hádže na cestách s poprepadávanou krajnicou. Je to, žiaľ, vrodená nevýhoda vysokých áut a X7 je jedno z najvyšších. Určite by to bolo ešte horšie, nebyť aktívnych stabilizátorov. Inak je X7 veľmi pokojné a vynikajúco odhlučnené auto. **Veď má špeciálne akustické sklá. Prekvapilo ma, ako dobre si vie poradiť s nerovnosťami napriek obrovským 22-palcovým diskom.** Do vašej chrbtice sa prenesú iba tie najhoršie rázy. Zvyšok X7 pekne odfiltruje bez trasenia či iných nežiadaných sprievodných efektov. Zvezenie v nej pripomína jazdu dobrým autobusom alebo loďou. Toto auto prekliato dobre maskuje rýchlosť. Až tak, že som v ňom dostal pokutu, aj keď som sa nikam neponáhľal.Nepochopiteľne schopná
Dostávame sa ku kontroverznej stránke tohto auta. Nie, neboli to ľadviny. Sú to jazdné vlastnosti, keď sa ponáhľate. BMW X7 M50d totiž nie je len o motore, ale aj o podvozku. **Ten je v tomto modeli vyladený športovejšie, aj keď si potom neviem predstaviť, ako veľmi pohodlná je obyčajná X7 bez odznakov ///M na každom paneli karosérie.** Verzia M50d má obrovské brzdy, adaptívne tlmiče a dokonca aj samosvorný diferenciál! V režime Sport Plus posiela väčšinu z tej obrovskej porcie newtonmetrov na zadnú nápravu, čo podporuje jej pretáčavé chúťky. Ešte raz a pomaly: X7 M50d môže mať pretáčavé chúťky. Viete si predstaviť 5,15 m dlhé SUV, ako chytá mušky na bočné okná? Ja veľmi nie a radšej som to ani neskúšal. Prečo by som to robil? Prečo by to ktokoľvek robil? Neberte to ako kritiku BMW.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyššia clá na autá dovezené z Číny? Čínske automobilky prechádzajú na plán B, pre Európu bude ešte horší
Nemeckí výrobcovia automobilových značiek odmietajú represívne clá na čínske automobilky.
STK
Technická kontrola aj bez návštevy STK. V Poľsku schvaľujú prelomový zákon, ktorý pošle STK priamo za majiteľom vozidla
Novela zákona o technických kontrolách vozidiel zavádza možnosť vykonať technickú skúšku aj mimo stanice technickej kontroly.
Novinka však nie je platná pre všetkých motoristov, navyše má svoje úskalia.Slovensko
Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách
V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.
Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.AKTUALITA
Toto je malá revolúcia v priamom prenose. Nová MAZDA EZ-6 je nielen úchvatná, ale dá sa ovládať zvonka hlasom
Inteligentná parkovacia technológia, ktorá umožňuje ovládať vozidlo hlasom, aj keď je vodič mimo vozidla, nadčasová elegancia a mnoho ďalšieho.
Nové elektrifikované vozidlá Mazda EZ-6 a Mazda ArataPlug-in hybridné SUV
Audi vylepšilo plug-in hybridné Q7 a Q8, dojazd hodnotili metódou WLTP EAER City
Nové SUV-čka od Audi sú naďalej výrazne moderné, a to ako esteticky, tak technicky. Na elektrinu dokážu prejsť až 90 kilometrov.
Q7 PHEV aj Q8 PHEV zdieľajú rovnakú pohonnú platformu, zákazník tak nemusí robiť kompromisy.Dopravná poradňa
Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke
V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.
Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.Novinka
Nový 7-miestny CITROËN C3 AIRCROSS
Francúzska automobilka neprezradila veľa informácií o novom modeli, prinášame vám teda všetky, ktoré boli predstavené.
Magazín
Sloboda na kolesách: tento hit má prepuknúť na Slovensku už toto leto!
Ušetrené peniaze, sloboda pohybu, magické výhľady na raňajky, piknik pod hviezdami a oveľa viac.
Svojpomocne prerobené dodávky na obytné vozidlá.Zmeny na STK sú opäť bližšie k realite. Minister im dal zelenú!
Technické kontroly na Slovensku už čoskoro čaká výraznejšia zmena. Niektorých vodičov poteší.
Isté skupiny vozidiel bude po novom potreba dostaviť na TK len raz za 4 roky. Vyhláška by mala nadobudnúť platnosť už 1. júla 2024.Videozáznam z nehody Andreja Danka spravila okoloidúca električka. Video je vonku a je veľkým sklamaním
Každý, kto čakal jednoznačnú odpoveď na to, čo sa vlastne stalo, bude zo zverejneného videa sklamaný.