Suzuki odhaľuje svoje poctivo rodinné auto: toto je nové XL6

Nové Suzuki nebude ani SUV, ani crossover. MPV novej generácie sa volá XL6 a mieri veľmi presne na rodiny s deťmi a všetkých ľudí, ktorým sa už všadeprítomné esúvečka zunovali. Lenže vizuálnej podobnosti s nimi sa zrejme nevyhne, rovnako ako kritike pre svoju nedostupnosť.
Vydané  Text: 
Pripravované Suzuki XL6 (foto: SUZUKI)
V posledných desiatich rokoch sa trh s novými automobilmi výraznejšie zmenil v prospech esúvečiek a crossoverov. Už sme to písali veľakrát, že pánom výroby nie je riaditeľ, ale dopyt, čo je slávna veta napísaná Karlom Čapekom pre použitie v divadelnej hre R.U.R. Za sto rokov sa na tejto pravde nič nezmenilo a dôvod neustáleho odhaľovania nových a nových SUV je práve neklesajúci záujem o toto karosárske vyhotovenie. Suzuki má vo svojom portfóliu tri esúvečka a crossovery; sú nimi Vitara, SX4 S-Cross a Jimny. Veľké SUV v ponuke chýba a hoci model Ignis môžeme považovať za akýsi mestský superkompaktný allroad s pohonom všetkých štyroch kolies, za crossover ho ešte nepovažujeme. Teraz nás japonský výrobca zaujal tým, že sa pustil do odhaľovania nového modelu, ktorý je však tradičným MPV-čkom. MPV znamená multi-purpose vehicle, teda viacúčelové vozidlo a zvyčajne si pod ním predstavujeme napríklad taký Volkswagen Touran. Suzuki XL6 sa nám odhaľuje postupne, zatiaľ v podobe štylizovanej skice, ktorá umožňuje vytvoriť základnú predstavu o charaktere vozidla a dizajne jeho zadných a predných svetiel. S celkovou dĺžkou 445 cm a rázvorom kolies 274 cm sa bude zaraďovať medzi autá „s rozumnou dĺžkou“, teda by s ním nemal byť problém parkovať v úzkych podzemných garážach a prechádzať s ním tenkými uličkami miest. Výška Suzuki XL6 bude až 1,7 metra, čo svedčí o veľkorysom vnútornom priestore s dostatkom miesta pre hlavy vyšších pasažierov, šírka bude 1,7 metra. Suzuki XL6 bude zdieľať platformu s modelom Ertiga, ktorý sa u nás nepredáva – je to krásne rodinné MPV určené pre exotické trhy.
Suzuki XL6 bude využívať podvozok z väčšieho MPV s názvom ERTIGA, ktoré sa predáva v zahraničí (foto: SUZUKI)
Na zozname motorov očakávame benzínový agregát s 1,5-litrovým objemom a maximálnym výkonom 104 koní v konfigurácii s 5-stupňovým manuálom alebo 6-stupňovou automatikou. Nový 6-miestny rodinný automobil bude oficiálne a v plnej paráde odhalený 21. augusta, teda už o niekoľko dní. Či sa dostane aj do Európy, dnes nevieme, veríme však, že značka rozšíri svoje starokontinentálne portfólio aj o takýto praktický model.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.