Toyota ukázala päť nových robotov, ktoré budú pomáhať ľuďom. Pozrite sa, čo dokážu

Automobilka Toyota sa okrem dodávky oficiálnych vozidiel pre olympijské a paralympijské hry Tokio 2020 zameriava na mobilitu aj z inej stránky. Stala sa súčasťou olympijského projektu Tokyo 2020 Robot Project, ktorý prináša päť druhov robotov s rôznymi funkciami na pomoc ľuďom s obmedzenou mobilitou.
Vydané  Text: 

Roboty od Toyoty budú na olympiáde pomáhať s mobilitou osôb v rôznych lokalitách a miestach konania. Cieľom Toyoty je pomáhať ľuďom uskutočniť ich sny a ešte zvýšiť úspech tokijských hier. „Už od roku 2004 vyvíjame partnerské roboty zamerané na podporu osôb neschopných samostatného pohybu, vrátane starnúcej populácie, a teraz naše úsilie v oblasti robotiky rozširujeme. Heslo mobilita pre všetkých neznamená iba fyzický pohyb človeka, ale aj virtuálnu mobilitu a ďalšie možnosti, ako zažívať nové veci,“ opísal Nobuhiko Koga, šéf výskumného centra Frontier Research Center automobilky Toyota. ### Robot Tokio 2020 Miraitowa/Someity (maskot) V snahe usporiadať najprogresívnejšie a technologicky najvyspelejšie hry v histórii olympiády spolupracuje organizačný výbor olympijských a paralympijských hier v Tokiu s automobilkou Toyota na vývoji robota – maskota. Toyota aktuálne zvažuje, že okrem vítania športovcov a hostí v oficiálnych priestoroch a na ďalších miestach bude tento robot spríjemňovať hry deťom. Robot bude schopný pohybovať pažami vďaka pokynom zasielaným na diaľku a poskytovať silovú spätnú väzbu pri fyzickej interakcii. Vďaka kamere na hlave robota dokáže rozpoznávať pohyb osôb v okolí a reagovať očami alebo vyjadrovať mimiku. Robot je vybavený radom miniatúrnych kĺbov po celom tele, a tak má potrebnú flexibilitu pre bezpečné a vysoko funkčné ovládanie robota používateľom. ### T-HR3 (humanoidný robot) Návštevníkom vo vzdialenejších lokalitách, neschopným fyzickej interakcie priamo so športovcami, umožní Toyota komunikovať prostredníctvom robota T-HR3 a maskotov. Roboti T-HR3 budú v oficiálnych priestoroch v reálnom čase reprodukovať pohyby robota-maskota na diaľku. Okrem obrazu a zvuku zo vzdialených miest sa používatelia s robotom porozprávajú, tľapnú si so športovcami a zažijú podobné pocity, ako by boli priamo na mieste. ### T-TR1 (robot pre diaľkovú komunikáciu) 
T-TR1 (robot pre diaľkovú komunikáciu)  foto: Toyota
T-TR1 je robot pre virtuálnu mobilitu/účasť na diaľku, ktorý vzišiel z vývoja výskumného centra Toyota Research Institute v Spojených štátoch. Je vybavený kamerou, ktorá je zabudovaná nad displejom v životnej veľkosti. Robot premieta obraz užívateľa zo vzdialenej lokality, a pomáha tak človeku zažiť pocit fyzickej prítomnosti v mieste robota. Prostredníctvom T-TR1 umožní Toyota virtuálne účasť i ľuďom, ktorí na hry fyzicky zavítať nemôžu. ### HSR: Robot na pomoc ľuďom, DSR: Donáškový robot
HSR: Robot na pomoc ľuďom, DSR: Donáškový robot foto: Toyota
V časti olympijského štadiónu vybavenej sedadlami pre ľudí na vozíčku bude robot Toyota HSR uvádzať hostí k sedadlám a dopravovať im občerstvenia či iné potrebné veci. Donáškový robot Toyota DSR, vyvinutý špeciálne pre hry Tokio 2020, potom bude divákom roznášať nápoje a ďalší tovar, ktoré si objednali pomocou špeciálneho tabletu. Počas atletických súťaží, bude vyhradených približne 500 miest pre olympiádu a ďalších 500 sedadiel pre paralympijské hry, budú títo roboti obsluhovať cez 1000 divákov pripútaných na vozík. ### FSR: Robot na podporu športovísk (robot pre technické disciplíny)
FSR: Robot na podporu športovísk (robot pre technické disciplíny) foto: Toyota
Roboty na špeciálne využitie sú vybavené autonómnymi funkciami pre vrhy a hody na olympijskom štadióne. FSR určí optimálnu trasu jazdy a bude ho nasledovať personál, aby pozbieral hádzanej či vrhané predmety. Cieľom robotov FSR je skrátiť čas potrebný na donášanie predmetov a súčasne zredukovať personálnu náročnosť organizovaných akcií. *Fotografie v článku a text: Toyota*




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.