Tretia generácia BMW X6 je odhalená (foto + technické info)

BMW predalo viac ako 443 000 kusov modelu X6 a od novinky sa očakáva, že tieto čísla výraznejšie dvihne nahor.
Nové BMW X6 (G06) je väčšie, nápadnejšie, modernejšie a o trochu nižšie. Ponúkne ešte „viac športovosti“, solídny batožinový priestor a prepracovaný interiér s digitálnym kokpitom a vysokou úrovňou luxusu. V predaji budú dve verzie tohto legendárneho SUV-kupé: xLine a M Sport. V oboch prípadoch bude automobil disponovať paletou estetických doplnkov, ktoré majú za úlohu zdôrazňovať športový a luxusný charakter vozidla. [IMAGE id=221475] Nové BMW X6 medzigeneračne narástlo na dĺžku o rovných 26 milimetrov (na 4 935 mm) a o 15 mm (na 2 004 mm) do šírky. Výška sa znížila o 6 mm na 1 696 mm , ponúkne širší predný rozchod (+ 44 mm na 1 684 mm) a rázvor narástol o 42 mm na 2 975 mm. Novinka dostala oproti predchodcovi nižšie ťažisko. Batožinový priestor dosahuje kapacitu 580 dm3, respektíve 1 525 dm3 po sklopení zadných sedadiel v pomere 40:20:40 Štandardne novinka stojí na 19-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin, za príplatok budú v predaji aj 20 a 22-palcové disky. Najvýkonnejšie modely BMW X6 M50i a BMW X6 M50d dostali v štandardnej výbave až 21-palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Automobil sa už v základnej výbave dodáva s Full LED svetlometmi. Za príplatok bude k dispozícii tiež technológia BMW Laser light s adaptívnymi LED svetlometmi, ktoré vedia zabrániť oslepovaniu oprotiidúcich až na vzdialenosť pol kilometra. [IMAGE id=221472] Vylepšený pohon všetkých štyroch kolies xDrive ponúka aj nastavenie, ktoré uprednostňuje nasmerovanie väčšej časti výkonu na zadné kolesá. Ten sa využíva pri zvlášť dynamickom jazdnom štýle. Elektronicky ovládaná M uzávierka zadného diferenciálu je dostupná v spojení s verziou výbavy M Sport. Nesmieme zabudnúť na adaptívne **M odpruženie Professional** a integrálne aktívne riadenie všetkých kolies **Integral Active Steering**. Nové BMW X6 využíva vzduchové odpruženie na oboch nápravách s automatickým udržiavaním svetlej výšky. [IMAGE id=221457] Súčasťou príplatkového balíka **xOffroad** je aj vyrovnávanie otáčok medzi pravou a ľavou stranou vozidla pri nedostatočnej priľnavosti, čím elektronika predchádza pretáčaniu kolies. Balík obsahuje aj odolnú ochranu podvozka, adaptívne vzduchové odpruženie a elektronicky ovládanú zadnú uzávierku diferenciálu. Vodič si tak môže zvoliť ideálne nastavenie svetlej výšky, systému xDrive, reakcie na plyn, režimu prevodovky a systému DSC, aby čo najlepšie prešiel cez povrchy ako piesok, skaly, štrk či sneh. Zoznam asistenčných systémov pripravených pre vodiča je veľmi pôsobivý, uvádzame to najpodstatnejšie: * **balíček BMW Personal Co-Pilot**; * Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia; * Kolízne varovanie; * Varovanie pred chodcami v meste s funkciou City Braking; * Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go; * Rýchlostné obmedzenia identifikované systémom Speed Limit Info; * **balík Driving Assistant Professional**; * Varovný systém zmeny a opustenia jazdného pruhu; * Asistent pre jazdu v dopravnej zápche; * Asistent udržiavania jazdného pruhu s aktívnou ochranou pred bočnou kolíziou; * Asistent zmeny jazdného pruhu sa dá využívať na diaľniciach a dvojprúdových cestách; [IMAGE id=221458] * **Automatický vyhýbací manéver už reaguje aj na chodcov**; * Varovný systém pre križovatky; * Zadný varovný systém pred premávkou zboku; * Varovanie pred zmenou prednosti v jazde; * Varovanie pred vjazdom do protismeru; * Varovný systém zmeny jazdného pruhu; * Asistent parkovania a Asistent cúvania na vzdialenosť až do 50 metrov; * Asistent núdzového brzdenia sa aktivuje potiahnutím páčky parkovacej brzdy * a mnoho ďalšieho [IMAGE id=221455]
### Motorizácie pri príchode na trh **BMW X6 M50i**
**benzínový motor V8, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 4 395 cm3, výkon: 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot./min.,
krútiaci moment: 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 4,3 sekundy,
maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 10,7 – 10,4 l/100 km, kombinované emisie CO2: 243 – 237 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.

**BMW X6 xDrive40i**
**radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 2 998 cm3, výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,5 sekundy,
maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 8,6 – 8,0 l/100 km, kombinované emisie CO2: 197 – 181 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.

**BMW X6 M50d**
**radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 2 993 cm3, výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min.,
krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,2 sekundy,
maximálna rýchlosť: 250 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 7,2 – 6,9 l/100 km, kombinované emisie CO2: 190 – 181 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.

**BMW X6 xDrive30d**
**radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic**.
Objem: 2 993 cm3, výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,5 sekundy,
maximálna rýchlosť: 230 km/h.
Kombinovaná spotreba paliva: 6,6 – 6,1 l/100 km, kombinované emisie CO2: 172 – 159 g/km, emisná norma: EU6d-TEMP.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk