Nová Kia XCeed podrobne: máme všetky technické údaje!

Veľká fotogaléria a kompletné technické údaje na jednom mieste!
Vydané  Text: 
Mestský crossover so zadnými partiami v štýle kupé KIA XCEED je konečne oficiálne predstavený. * Kia ponúka v segmente C viac modelov na výber ako ktorákoľvek iná automobilka. * Priestor v kabíne a batožinovom priestore je porovnateľný s SUV, avšak v kompaktnejšej karosérii. * **Každé sedadlo je vyššie** až o 42 mm oproti modelu Ceed. * Vodičov zaujme jedinečným nastavením ovládania. Vďaka novým **hydraulickým dorazom** je jazda pohodlnejšia. * Bude k dispozícii aj s prvým plne digitálnym 12,3-palcovým prístrojovým panelom **Supervision** (1 920 x 720 px). * K dispozícii bude asistent **sledovania vozidiel v jazdnom pruhu** (LFA) – autonómna technológia riadenia „úrovne 2“, ktorá ovláda zrýchlenie, brzdenie a riadenie. * Pohon zaisťujú motory prepĺňané turbodúchadlom. **Plug-in hybridný pohon bude k dispozícii neskôr**. * Komponenty riadenia zostávajú rovnaké ako v modeli Ceed, hoci elektronická riadiaca jednotka (ECU) ovládajúca motor posilňovača riadenia je nanovo naladená. * **Drive Mode Select** umožňuje vodičom nastaviť odozvu riadenia, reakcie plynového pedálu a v prípade modelov vybavených dvojspojkovou prevodovkou aj reakcie radenia prevodových stupňov. Na výber sú režimy „Normal“ a „Sport“. * Predaj sa začne výhradne v Európe v treťom štvrťroku 2019 so zárukou na 7 rokov, 150 000 km.
### KIA XCEED – TECHNICKÉ ÚDAJE #### Karoséria a podvozok Päťdverový, päťmiestny mestský crossover so samonosnou celokovovou karosériou z vysokopevnej ocele. K dispozícii sú zážihové alebo vznetové troj- alebo štvorvalcové motory poháňajúce predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky. #### Motory **1,0-litrový zážihový motor T-GDi s výkonom 120 koní**
Typ Radový trojvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,0 litra, 998 cm3
Maximálny výkon 120 koní (88 kW) pri 6 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.
**1,4-litrový zážihový motor T-GDi s výkonom 140 koní**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,4 litra, 1 353 cm3
Maximálny výkon 140 koní (103 kW) pri 6 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot./min.
**1,6-litrový zážihový motor T-GDi s výkonom 204 koní**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,6 litra, 1 591 cm3
Maximálny výkon 204 koní (150 kW) pri 5 500 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 – 4 500 ot./min.
**1,6-litrový vznetový motor Smartstream CRDi s výkonom 115 koní (low)**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,6 litra, 1 598 cm3
Maximálny výkon 115 koní (85 kW) pri 4 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 2 750 ot./min. (6MT)
300 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min. (7DCT)
**1,6-litrový vznetový motor Smartstream CRDi s výkonom 136 koní (high)**
Typ Radový štvorvalec, prepĺňaný turbodúchadlom
Objem 1,6 litra, 1 598 cm3
Maximálny výkon 136 koní (100 kW) pri 4 000 ot./min.
Maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 3 000 ot./min. (6MT)
320 Nm pri 2 000 – 2 250 ot./min. (7DCT)
#### Zavesenie a odpruženie kolies Vpredu Plne nezávislé zavesenie kolies na pomocnom ráme so vzperami MacPherson, vinutými pružinami a plynovými tlmičmi, s priečnym stabilizátorom. Vzadu Plne nezávislé zavesenie kolies na pomocnom ráme s dvojitými trojuholníkovými ramenami, vinutými pružinami a plynovými tlmičmi, s priečnym stabilizátorom. #### Riadenie Typ Hrebeňové s elektrickým posilňovačom
Pomer riadenia 12,7 : 1 
Otáčky volantu od dorazu po doraz 2,44
Min. polomer otáčania 5,3 metra
#### Brzdy Vpredu 305 x 25 mm vetrané kotúče (štandardné modely)
320 x 28 mm vetrané kotúče (modely 1,6 T-GDi)
Vzadu 272 x 10 mm plné kotúče
S ručnou brzdou, 284 x 10 mm plné kotúče pre modely s elektronickou parkovacou brzdou
#### Disky a pneumatiky Štandardná výbava 16-palcové zliatinové disky kolies, pneumatiky 205/60 R16
Za príplatok 18-palcové zliatinové disky kolies, pneumatiky 235/45 R18 #### Rozmery (mm) Celková dĺžka 4 395
Celková šírka 1 826
Celková výška 1 483/1 495
Rázvor 2 650
Predný previs 905
Zadný previs 840
Svetlá výška 174/184
#### Objem batožinového priestoru (litrov, VDA) Za druhým radom 426
Za prvým radom 1 378




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.