Nové SUV KIA Seltos GT Line predstavuje značku v celkom novom svetle

Úplne nové SUV výrazne vystupuje z radu súčasných modelov.
Vydané  Text: 
Spomínate si na koncepčné SUV s názvom Signature? Naozaj sa nám páčilo a už pri jeho predstavení bolo zrejmé, že ho automobilka prevedie aj do sériovej podoby. Teraz poznáme nielen finálny dizajn novinky, ale aj jej konečný názov. Namiesto Signature sa teda zoznámte s novým SUV **KIA Seltos**, navyše rovno vo výbave GT Line! Riaditeľom výroby je dopyt na trhu a ten, zdá sa, stále nie je dostatočne nasýtený esúvečkami. So zámerom ponúknuť mu ešte ďalší model SUV-čka tentokrát vystúpila juhokórejská značka KIA, ktorá modelom Seltos mieni trafiť klinec po hlavičke. Tým klincom je v tomto prípade obrovská masa zákazníkov, ktorí vyžadujú kombináciu všetkého, čo automobilový priemysel dneška môže ponúknuť. To znamená robustné vonkajšie proporcie, priestranný interiér s veľkým kufrom, vyššiu svetlú výšku a dobré nájazdové uhly vpredu i vzadu, ďalej pestrú podporu konektivity a paletu asistenčných systémov. Seltos má byť v skutočnosti jedným z technologicky najvyspelejších vozidiel výrobcu. Bude podporovať aj systém UVO CONNECT, ktorý sa bude zobrazovať na centrálnej obrazovke. Pred volantom je prístrojový panel Kia Live s 10,25-palcovým displejom.
Ak by sa vám zdalo, že Seltos výrazne vystupuje z radu súčasných modelov svojím dizajnom, ste na správnej ceste pochopiť význam uvedenia tohto vozidla. KIA chce aj modelom poukázať na to, že jej elementárny dizajn sa vyvíja, dospieva a prispôsobuje sa trhovým požiadavkám. Preto je Seltos odlišný od modelov Sportage, Sorento či Niro, ide si vlastnou cestou. Možno, že sa trocha podobá na Škodu Kodiaq a Land Rover Evoque. Alebo na ďalšie moderné SUV-čka, to je však údel všetkých automobilov, ktoré sa rozhodli využiť úzky horizontálny LED pás denného svietenia a stretávacie svetlomety vizuálne kamuflovať v členitej prednej maske. Svetlomety využívajú výhradne technológiu LED, karosérie má dvojfarebné vyhotovenie, zadné partie sú esteticky ozvláštnené masívnym horizontálnym chrómovým pruhom, ktorý sa ťahá od jedného svetlometu k druhému a do oboch sa zarezáva. Zadný pohľad na KIA Seltos vzdialene pripomína aktuálnu generáciu KIA Sportage.
Automobil stojí na 16, 17 alebo 18-palcových diskoch s osadenými pneumatikami 205/60 R16, 215/55 R17alebo 235/45 R18. Pohon zabezpečuje 1,6-litrový prepňovaný benzínový motor T-GDI s max. výkonom 177 koní, 2-litrový benzínový atmosférický štvorvalec s max. výkonom 139 koní a 1,6-litrový vznetový motor s max. výkonom 136 koní. Zaujímavosťou je výber prevodoviek – k dispozícii bude dvojspojkový automat 7DCT, jednoduchší automat 6AT a tiež bezstupňová CVT.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Dopravná poradňa

Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.