VIDEO: Do práce autom alebo vlakom? Porovnali trasu Senec – Petržalka, víťazstvo vlaku bolo jednoznačné

Každý, kto ráno do práce cestuje autom napriek tomu, že na svojej trase má dobrú dostupnosť vlakov, doslova plytvá svojím časom. Presvedčil sa o tom aj Maťo Homola, ktorý na pomerne krátkej trase „zabil“ takmer hodinu.
Vydané  Text: 

Nie je to tak dávno, čo boli vlaky prakticky jediným spôsobom, akým sa dalo dopraviť na väčšie vzdialenosti. Auto nemal len tak hocikto a kto nejaké vlastnil, ten si pred cestou na druhý koniec republiky dobre rozmyslel, či má túto cestu absolvovať v nepohodlí vtedajších automobilov. **Doba sa však zmenila**, dnes má auto skoro každý a využíva ho na dlhé i krátke trasy prakticky neustále. Lenže okrem osobných áut sa zmenili aj vlaky a s ohľadom na neustále komplikovanejšiu dopravnú situáciu v okolí väčších slovenských miest už definitívne nie sú určené iba na prekonávanie veľkých vzdialeností. Vlakové spoje však jazdia výrazne v hustejších taktoch ako kedysi a zároveň cesty sú násobne viac preplnené. Aj pre toto má výmena auta za vlak mnohé výhody. Veľké množstvo ľudí, ktorí ráno sedia vo vlastnom aute v dopravnej zápche, by v skutočnosti mohli oveľa efektívnejšie rannú i podvečernú trasu absolvovať vlakom s jedným, dvomi či dokonca žiadnym prestupom. O tom, že cestovať do práce a z práce vlakom sa skutočne vypláca nielen z finančného, ale aj časového hľadiska, sa presvedčil aj Maťo Homola, známy slovenský pretekár. Ten absolvoval „challenge“ s generálnym riaditeľom Železničnej spoločnosti Slovensko, Filipom Hlubockým. Zatiaľ, čo šéf železníc sa v Senci posadil do vlaku a nechal sa odviezť až do Petržalky, rovnakú trasu Maťo Homola absolvoval vo vozidle Peugeot RCZ. Táto trasa nebola vybraná náhodne, každý deň sa po nej prepravia desiatky tisíc ľudí a ráno patrí k najvyťaženejším cestám v krajine. Napriek tomu, že sa táto výzva odohrala ešte v lete minulého roka, keď bola automobilová doprava predsa len menej exponovaná, vlak dorazil do petržalskej vlakovej stanice takmer o štvrťhodinu skôr ako auto. Homola prešiel uvedenú trasu za 52 minút, vlakom cesta trvala 40 minút. A ráno je dôležitá doslova každá minúta, to vieme všetci.
Vymeniť pohodlie auta za pohodlie vlaku teda nie je nonsens ani na kratších vzdialenostiach. Moderné vlaky sú bezpečné a čisté, s elektrickými zásuvkami, internetom a hygienickým zariadením. V prvej triede prepravca ponúka aj doplnkové služby, ktoré robia cestovanie ešte príjemnejším. Zatiaľ, čo v aute si ráno vypočujete iba rannú šou v rádiu, vo vlaku môžete dočítať knihu, prejsť si feed Facebooku alebo dospať čas, o ktorý vás ráno okradol budík. Časová výhodnosť dochádzania vlakom je jednoznačná a nespochybniteľná najmä preto, lebo vlak nestojí v dopravnej zápche a má presne naplánované zastávky.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.