Aktuality

Poznáme ďalšiu obeť nových emisných noriem! Táto automobilka zruší výrobu ostrých hatchbackov:

Nad výkonnými hatchbackmi sa pomaly zaťahujú mraky, dôvodom sú prísnejšie emisné limity, ktoré sú postavené na flotilovom priemere vypúšťaných emisií CO2 každej automobilky v Európe. Tento priemer však automobilkám výrazne kazia ich športové modely so silnejšími motormi. Tie totiž v niektorých prípadoch vypúšťajú až dvojnásobok CO2 v porovnaní s obyčajnými modelmi, čo výrazne vplýva na výslednú hodnotu. Po spriemerovaní všetkých vozidiel by totiž automobilkám mala vyjsť hodnota nižšia ako 95 g CO2/km, čo sa mnohým v súčasnosti nedarí.

Francúzka automobilka preto plánuje do konca roka odstaviť výrobu športových hatchbackov 308 GT a GTi s benzínovým motorom. A to aj napriek tomu, že modelu GTi automobilka nedávno znížila výkon o 5 kW (7 k) kvôli plneniu nových štandardov. Peugeot zároveň oreže zoznam príplatkovej výbavy, ktorej prvky výrazne pridávajú na hmotnosti a zvyšujú emisie. Výkonné modely od Peugeotu budú v budúcnosti vybavené už len elektrifikovanou formou pohonu.

Podobné problémy s emisiami v súčasnosti rieši aj Fiat či Mazda. Tí sa proti emisiám rozhodli bojovať inak:

Prečítajte si aj:


Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?