Poznáme ďalšiu obeť nových emisných noriem! Táto automobilka zruší výrobu ostrých hatchbackov:

**Nad výkonnými hatchbackmi sa pomaly zaťahujú mraky, dôvodom sú prísnejšie emisné limity,** ktoré sú postavené na flotilovom priemere vypúšťaných emisií CO2 každej automobilky v Európe. Tento priemer však automobilkám výrazne kazia ich športové modely so silnejšími motormi. Tie totiž v niektorých prípadoch vypúšťajú až dvojnásobok CO2 v porovnaní s obyčajnými modelmi, čo výrazne vplýva na výslednú hodnotu…. Prečítať celé
Vydané  Text: 
**Nad výkonnými hatchbackmi sa pomaly zaťahujú mraky, dôvodom sú prísnejšie emisné limity,** ktoré sú postavené na flotilovom priemere vypúšťaných emisií CO2 každej automobilky v Európe. Tento priemer však automobilkám výrazne kazia ich športové modely so silnejšími motormi. Tie totiž v niektorých prípadoch vypúšťajú až dvojnásobok CO2 v porovnaní s obyčajnými modelmi, čo výrazne vplýva na výslednú hodnotu. Po spriemerovaní všetkých vozidiel by totiž automobilkám mala vyjsť hodnota nižšia ako 95 g CO2/km, čo sa mnohým v súčasnosti nedarí. **Francúzka automobilka preto plánuje do konca roka odstaviť výrobu športových hatchbackov 308 GT a GTi s benzínovým motorom.** A to aj napriek tomu, že modelu GTi automobilka nedávno znížila výkon o 5 kW (7 k) kvôli plneniu nových štandardov. Peugeot zároveň oreže zoznam príplatkovej výbavy, ktorej prvky výrazne pridávajú na hmotnosti a zvyšujú emisie. Výkonné modely od Peugeotu budú v budúcnosti vybavené už len elektrifikovanou formou pohonu. Podobné problémy s emisiami v súčasnosti rieši aj Fiat či Mazda. Tí sa proti emisiám rozhodli bojovať inak:

Fiat sa vyhol pokutám za emisie elegantným spôsobom! Takto obišiel európske normy:

Talianska vynaliezavosť a mentalita sa nezaprela ani v tomto prípade, keď koncernu FCA hrozili pokuty za nedodržiavanie flotilových emisných limitov. **Do budúceho roka budú automobilky nútené stlačiť priemerné emisie nových áut pod 95 g CO2/km.** V súčasnosti však koncern FCA túto hodnotu prekračuje o takmer 30 gramov CO2/km, čo by za normálnych okolností mohlo koncern stáť... Prečítať celé




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.