Aktuality

Audi prekvapuje: Nové S6 a S7 definitívne skončili s benzínom

Audi A7 Sportback (2020)

Ako sa to hovorí? Benzín patrí do kosačky a nafta do traktora? Každý zo spektra fanúšikov toho či iného paliva si stojí za svojím favoritom a ani pádne a správne argumenty o jeho nepravde ho nepresvedčia o tom, že by mal myseľ trocha pootvoriť novým názorom.

Nafta pomaly v osobnej automobilovej doprave končí, to je každému jasné, ale neznamená to, že už dnes jej dozvonil umieračik.

Veď automobilky investovali dovedna miliardy eur do vývoja dieselových agregátov a zahodiť tieto investície za hlavu len preto, že úradníci v Európe snívajú o zelených lúkach, po ktorých uháňajú biele elektromobily subkompaktných rozmerov, je nonsens. Navyše platí, že ak po naftových motoroch existuje dopyt, ani násilným ovplyvňovaním trhu nemožno dosiahnuť úplné zrušenie ich výroby a predaja.

Silné autá potrebujú silné motory a výhody naftových agregátov sú nepopierateľné. Audi to vie a preto sa, hoci veľmi prekvapivo, nenechalo strhnúť davovou psychózou a paradoxne len v Európe budú jej nové verzie modelov S6 a S7 v predaji výlučne s motormi TDI. Hon na Audi, čoby úhlavného nepriateľa mrožov, ľadových medveďov a ničiteľa zelených lúk, sa môže začať. Ešte pred tým honom si ale uveďme dôvody, pre ktoré sa Audi rozhodlo práve pre výhradne naftové motory.

Hlasujte za Miss Drive 2019 a vyhrajte Hyundai i30 Fastback

Lepšia dynamika, quattro a natáčanie všetkých kolies

Nové modely S6 a S7 sú po technickej stránke dvojičky, ktoré sa líšia predovšetkým charakterom a vizuálnym spracovaním. Z dvojice je imidžovejší model S7, ktorý je preto drahší. Lenže ten prichádza iba vo vyhotovení Sportback, zatiaľ čo S6 si môžete zadovážiť ako sedan i kombi (Avant).

O tom, že novinky nie sú iba štandardnými nasledovníkmi tried A6 a A7, svedčí prepracovaný zovňajšok, agresívne tvary predných partií či štvorica výfukov.

Pod kapotou oboch nových automobilov bude pracovať motor 3.0 TDI V6 s maximálnym výkonom 257 kW (350 k) a maximálnym krútiacim momentom 700 Nm. Najväčší krútiaci moment je k dispozícii v rozpätí 2 500 až 3 100 otáčok za minútu. Jeho spotreba by sa mala pohybovať okolo úrovne 6,5 l/100 km.

Naftový šesťvalec je vybavený nielen konvenčným turbom, ale aj elektrikým kompresorom EPC, ktorého reakčný čas je menej ako skvelých 250 ms, funguje na 48-voltovej elektrickej sústave mild-hybrid system (MHEV). Batéria schovaná do podlahy batožinového priestoru má maximálnu kapacitu 10 Ah a umožňuje športovým vozidlám jazdu výlučne na elektrinu do rýchlosti 22 km/h.

Zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 5,0 a 5,1 sekundy je pôsobivé, rovnako priaznivé hodnotenia by mali nové S6 a S7 dostať aj v súvislosti s dynamikou. Práve jej zlepšovanie bolo cieľom použitia uvedeného pohonného systému.

V Audi S6 a S7 sú poháňané obidve nápravy, Quattro progresívne posiela na zadné kolesá viac z krútiaceho momentu motora. V bežnom režime v pomere 40:60, prípadne až 85 percent. K dispozícii je tiež dynamické riadenie všetkých kolies, ktoré spája dynamické riadenie prednej a zadnej nápravy s centrálnou riadiacou jednotkou. Jej algoritmus prepočítava pohyb natočenia volantu zakaždým na optimálne natočenie kolies, a to v závislosti od aktuálnej rýchlosti vozidla. To uvádza Audi. Do rýchlosti 60 km/h systém umožňuje zmenšiť rádius otáčania sa vozidla až o 1,1 metra a pri rýchlosti nad 60 km/h dosahuje natočenie zadných kolies nanajvýš dva stupne v porovnaní s tými prednými.

Maximálna rýchlosť Audi S6 Sedan a Avant a Audi S7 Sportback je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Automatická prevodovka tiptronic má osem stupňov a možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov.

Automobily štandardne stoja na 20-palcových kolesách s rozmerom 255/40, majú 400 mm keramické brzdy, v porovnaní s modelmi A6 a A7 sú znížené o 20 a 10 mm a pri rýchlosti nad 120 km/h sa znížia o ďalších 10 milimetrov. Ak sú ale cesty veľmi zlé, vodič má možnosť ručne zvýšiť svetlú výšku vozidla, resp. zamedziť, aby automatika svetlú výšku znižovala.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti pôsobí od roku 2007 a okrem automobilov sa venuje aj technológiám a bezpečnosti.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie