Aktuality

Vodič sanitky nepochopiteľne zmätkoval na železničnom priecestí, po zrážke s vlakom zahynuli dvaja ľudia

Nesprávne rozhodovanie sa stalo osudným pre dvoch medikov. Vodič sanitky v Poľsku z nepochopiteľných príčin veľmi nesprávne vyhodnotil situáciu na železničnom priecestí, na ktorom ostal „zaseknutý“ po tom, čo sa spustili bezpečnostné závory. Namiesto toho, aby jednu z nich prerazil, snažil sa sanitku dostať do takej pozície, aby nezavadzala prechádzajúcemu vlaku. Namiesto toho sanitku nasmeroval čelom k vlaku, ktorý v rýchlosti 120 km/h dodávku s tromi ľuďmi doslova zmietol.

K vážnej nehode došlo dňa 3.4.2019 v poľskom meste Puszczykowo pod Poznaňom. V sanitke sedeli okrem vodiča ešte dvaja medici. Vodič je v kritickom stave, obaja medici boli na mieste mŕtvi. Vlak v tomto úseku prechádza rýchlosťou 120 km/h.

Prečítajte si aj:


Za akých okolností môžete prejsť cez železničné priecestie, keď bliká červená?

ERIK STRÍŽ


Čo robiť, ak ste sa zasekli na železničnom priecestí

Ak sa s autom zaseknete na železničnom priecestí, ale signalizácia nehlási blížiaci sa vlak, nemusíte panikáriť. Ak nie je možné auto odstrániť v priebehu niekoľkých sekúnd, je potrebné zavolať na číslo 112 a nahlásiť, čo a kde sa vám stalo. Každé železničné priecestie má vlastný jednoznačný identifikačný číselný kód (JIČ), ktorý sa nachádza na železničnom semafore (má tvar SP0376, pričom SP znamená slovenské priecestie).

„V krajnom prípade je možné dokonca na diaľku zastaviť železničnú dopravu v úseku,“ uvádzajú Železnice Slovenskej republiky na svojich webových stránkach.

Ak sa s automobilom z akéhokoľvek dôvodu ocitnete medzi zatvorenými rampami a nemáte možnosť obísť ich, môžete ich autom preraziť. Podľa ŽSR sú rampy konštruované tak, aby pri prípadnom prerazení spôsobili na aute čo najmenej škôd. Netreba hľadieť na drobné poškodenia skla, laku alebo spätných zrkadiel.

Nesnažte sa auto zaparkovať tak, aby ho vlak obišiel na niekoľko centimetrov - nemôžete vedieť, či v protismere nepôjde za minútu druhý vlak alebo sa auto nezachytí.

Ak je auto nepojazdné a zostane stáť na železničnom priecestí, akonáhle budete vidieť prichádzajúci vlak, vzdiaľte sa od vozidla. V takejto chvíli už nič iné nezmôžete.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?