KIA Signature: kompaktné SUV odhaľuje úplne nový dizajnový jazyk automobilky

Koncepčný automobil KIA Signature vychádza z minuloročného modelu SP Concept a jeho dominantou má byť technologická vyspelosť.
Vydané  Text: 
Zdá sa, že každý nový predstavený automobil a automobilový koncept je SUV alebo crossover. Stále sa tomu nemôžeme čudovať, riaditeľom výroby je dopyt na trhu a ten, zdá sa, stále nie je dostatočne nasýtený. So zámerom ponúknuť mu ešte ďalší model SUV-čka tentokrát vystúpila juhokórejská značka KIA, ktorá modelom Signature mieni trafiť klinec po hlavičke. Tým klincom je v tomto prípade obrovská masa zákazníkov, ktorí vyžadujú kombináciu všetkého, čo automobilový priemysel dneška môže ponúknuť. To znamená robustné vonkajšie proporcie, priestranný interiér s veľkým kufrom, vyššiu svetlú výšku a dobré nájazdové uhly vpredu i vzadu, ďalej pestrú podporu konektivity a paletu asistenčných systémov. Toto všetko má Signature ponúknuť a pýšiť sa statusom technicky mimoriadne vyspelého automobilu.
Ak by sa vám zdalo, že koncept Signature výrazne vystupuje z radu súčasných modelov svojím dizajnom, ste na správnej ceste pochopiť význam uvedenia tohto vozidla. KIA chce aj modelom Signature poukázať na to, že jej elementárny dizajn sa vyvíja, dospieva a prispôsobuje sa trhovým požiadavkám. Preto je Signature odlišný od modelov Sportage, Sorento či Niro, ide si vlastnou cestou. Možno, že sa trocha podobá na Škodu Kodiaq a Land Rover Evoque. Alebo na ďalšie moderné SUV-čka, to je však údel všetkých automobilov, ktoré sa rozhodli využiť úzky horizontálny LED pás denného svietenia a stretávacie svetlomety vizuálne kamuflovať v členitej prednej maske. Svetlomety využívajú výhradne technológiu LED, karosérie má dvojfarebné vyhotovenie, zadné partie sú esteticky ozvláštnené masívnym horizontálnym chrómovým pruhom, ktorý sa ťahá od jedného svetlometu k druhému a do oboch sa zarezáva. Zadný pohľad na KIA Signature vzdialene pripomína aktuálnu generáciu KIA Sportage.
V interiéri sa dizajnéri automobilky vyhrali, nebáli sa experimentovať a popustili uzdu odvahe. Preto vo vnútri konceptu nachádzame dvorajemnný volant s úplne novým vzhľadom, radikálne široký displej ťahujúci sa od prístrojovej dosky až do stredu palubovky (podobnosť s Mercedesom je nepochybne náhodná) a stredová konzola s ovládačom automatickej prevodovky dostala nezvyčajný matný kovový lesk. KIA Signature sa s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane do predaja s týmto názvom, skôr sa na SUV pozeráme ako na predobraz kompaktného SUV, ktoré by sa nám malo začať odhaľovať podrobnejšie už v priebehu tohto roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.