Nepochopiteľné fakty o vodičákoch a pravidlách šoférovania auta v iných krajinách

Niekde musia ženy pred vydaním vodičáku absolvovať gynekologickú prehliadku, inde sa môže počas jazdy piť a napríklad v Mexiku donedávna neboli skúšky vôbec žiadne. Prečítajte si 16 neskutočných faktov zo zahraničia
Vydané  Text: 
Získať vodičský preukaz je väčšinou otázka šoférskych zručností a vedomostí o cestnej premávke. Niekedy to však nestačí a okrem štandardných testov musia potenciálni vodiči spĺňať aj iné podmienky. Alebo naopak nemusia. Okrem toho sú vo svete aj platné aj iné pravidlá, pre nás kuriozity, ktoré vás pravdepodobne prekvapia.
Zozbierali sme pre vás nasledovných **16 pre nás nezvyčajných pravidiel súvisiacich s vedením vozidla a nadobúdaním vodičského oprávnenia**: Až do roku 2002 museli ženy v Litve podstúpiť **gynekologickú prehliadku** predtým, ako mohli dostať vodičské oprávnenie. Bola to súčasť všeobecnej zdravotnej spôsobilosti. Nemalo by mať zdravý podvozok predovšetkým auto? V štáte Južná Dakota v USA je **legálny vek na získanie vodičského oprávnenia 14 rokov**. Šoférovať pritom môžu naozajstné auto, nie iba elektrickú štvorkolku či detské autíčko. **Najstaršou držiteľkou** vodičského preukazu bola v roku 2014 107-ročná Britka. Ktovie, či ešte žije a neprekonala tak svoj vlastný rekord. **Henry Ford nemal vodičský preukaz až do svojich 56 rokov**. Po získaní vodičáku sa spustila mediálna búrka, ktorá dostala názov Ford Focus. Dôvodom tak neskorého získania vodičského oprávnenia bola samotná legislatíva štátu Michigan, rodného štátu Forda, ktorý až do roku 1919 nevydával vodičské preukazy. Vo Fínsku musíte prejsť **dvojročným tréningom** predtým, ako získate vodičák. Súčasťou skúšok je aj predvedenie a zvládnutie šmyku, jazda v noci a preukázanie zručností v údržbe auta. Fínske testy autoškoly sú považované za najťažšie na svete. V Brazílii je povinnou súčasťou prípravy na vodičák aj **sebaobrana** -kvôli narastajúcim krádežiam áut.

Prečítajte si tipy, ako reagovať na konflikt na ceste (+VIDEO Z RUSKA)

Môžete byť úplný flegmatik, stačí aby ste narazili na cholerika s impulzívnym správaním a ani neviete ako a prečo, dostanete sa do konfliktu. Ako v takejto situácií zareagovať, aby drobný konflikt neprerástol v niečo viac? Na konci článku nájdete videokompiláciu ruských šoférov, ktorí stratili nervy.

V Indonézii je **legálne jazdiť a piť alkohol**. Pravdepodobne preto majú pomerne vysoké číslo smrteľných nehôd na cestách. Jediná osoba v Británii, ktorá **môže jazdiť aj bez vodičského oprávnenia**, je kráľovná Alžbeta. Šoférovanie je pre ňu pritom pomerne náročné, keďže počas riadenia väčšinou máva okoloidúcemu davu ľudí. V Taliansku dostane každý šofér na začiatok 20 bodov a pri každom porušení pravidiel sa mu strhávajú body. Hovorí sa, že za nadmerné trúbenie sa odoberajú body navyše. **Fajčenie počas šoférovania je zakázané** v Severnej Kórei. Dokonca aj cigaretový zápach môže spôsobiť šoférovi pri kontrole problém. V Japonsku musia mať vodiči starší ako 75 rokov **špeciálny znak nalepený vzadu na aute**, aby bolo ostatným šoférom jasné, že auto riadi starší vodič. Celkom užitočné, však? Auto, na ktorom jazdil Steve Jobs, **nemalo nikdy evidenčné číslo**. Dôvodom bola medzera v Kalifornskom zákone o evidenčných číslach. Emeritný pápež Benedikt XVI. nikdy nevlastnil vodičský preukaz na auto, avšak mal **licenciu na pilotovanie lietadla**, ktorým údajne rád lietal z Vatikánu do pápežského letného sídla Castel Gandolfo. Nie je to tak dávno, čo ste v Mexico City nemuseli absolvovať test predtým, ako ste získali vodičské oprávnenie. Stačilo sa prihlásiť a **povedať, že ste bezpečný šofér**. Po mnohých vážnych autonehodách sa však v krajine zaviedlo štandardné testovanie vodičských zručností aj vedomostí. V Egypte pozostáva test iba z **10 otázok**, avšak tie sú veľmi náročné a iba polovica Egypťanov testom prejde na prvýkrát. V Číne pozostáva test zo **100 otázok**, ktoré musia uchádzači zvládnuť za 45 minút a správne odpovedať na minimálne 90 otázok. K dispozícii pritom nemajú žiadne skúšobné testy, učiť sa musia **individuálne** dôsledným naštudovaním pravidiel cestnej premávky.

Poškodený, stratený či neplatný vodičák? Toto musíte urobiť a zaplatiť

Dbajte na zákony a dodržujte stanovené lehoty, v opačnom prípade vám hrozia problémy. Poplatkom sa však v každom prípade nevyhnete.


Zdroje:
justpark.com/blog/2015/11/21/15-little-known-facts-driving-licences-will-drive-crazy/
autobody-review.com/blog/strange-facts-about-drivers-licenses

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.