Ssangyong predstavil nové Korando. Chce sa vyrovnať tým najlepším na trhu.
Veľký návrat zabudnutej automobilky.
Vydané Text: Peter Orosz
Palubná doska svojim vypracovaním a architektúrou až nápadne pripomína modely nemeckého Audi, od ktorých preberá charakteristické prepojenie ventilácie s ozdobnou lištou a podobne umiestnený displej infotainmentu natočený na vodiča. **Hlavný displej multimediálneho systému má dosahovať až 10,25-palca, menší 9-palcový sa ukrýva v kaplnke prístrojov.** Automobilka tiež sľubuje nastaviteľné ambientné osvetlenie vo dverách a na palubnej doske pred spolujazdcom.
Mnohých určite poteší aj bohatá ponuka jazdných asistentov. Korando by malo ponúknuť asistent pre zjazd kopcov, asistent pre rozjazd do kopca, automatické núdzové brzdenie AEB, **varovanie pred vybočením z pruhu, asistent pre udržiavanie jazdy v pruhu, rozoznávanie dopravných značiek či asistent diaľkových svetiel.**
Pod kapotou debutoval nový benzínový štvorvalec o veľkosti 1,5-litra s turbom, ktorý **ponúkne výkon 163 koní a krútiaci moment 280 Nm.** Vznetovou alternatívnou je 1,6-litrový turbodiesel s výkonom 136 koní s krútiacim momentom 324 Nm. Dvojica motorov by mala byť v základe dodávaná s pohonom predných kolies a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. **Záujemcovia si však budú môcť priplatiť aj za šesťstupňový automat Aisin, alebo pohon všetkých kolies Active 4×4.** Hovorí sa tiež o čisto elektrickej verzii, ktorá sa má predstaviť v priebehu budúceho roka.
Nová generácia narástla takmer vo všetkých smeroch, na dĺžku bude k dispozícii 4 452 mm, na šírku 1 870 mm a rázvor náprav je na slušnej úrovni 2 675 mm. **To posúva Korando do kategórie kompaktných SUV, kde bude konkurovať autám ako Škoda Karoq či Hyundai Tucson.**
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!