Naživo zo Ženevy: virtuálna prehliadka expozície VW

Fotografie pre Autoviny.sk pripravil Rudolf Banecký.
### Výkonný T-ROC R
Značka Volkswagen na autosalóne v Ženeve predviedla okrem nového európskeho Passatu aj športové SUV T-Roc R.
Jedná sa o automobil vychádzajúci z konvenčného modelového radu T-Roc. Donedávna najmenšie SUV od Volkswagenu (teraz je ním T-Cross) prešlo zásadnou modernizáciou, pričom pod kapotou mu pracuje 4-valcový benzínový motor 2.0 TSI s maximálnym výkonom 221 kW (300 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm.
Konfigurácia T-Roc R počíta so štandardne inštalovanou 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom všetkých štyroch kolies 4MOTION. Kombinácia uvedenej techniky umožňuje Volkswagenu T-Roc R dosahovať maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektronicky obmedzenú) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h už za 4,9 sekundy.

Okrem toho má T-Roc R mierne znížený podvozok pre odlišné nastavenie tlmičov v porovnaní s „civilnou“ verziou, riadenie je progresívne a 17-palcový brzdový systém preberá od Volkswagenu Golf R Performance. Automobil štandardne stojí na 18-palcových diskoch, k dispozícii budú aj 19-palcové v čiernej matnej úprave Pretoria Dark Graphitte.

### Nový európsky Passat
Značka Volkswagen konečne odhalila modernizovaný modelu Passat, na ktorý sme aj my v redakcii striehli už niekoľko posledných týždňov.
Po tom, čo sme publikovali fotografie novej americkej verzie VW Passat, **prichádza oficiálne aj tá európska**.

Pre niekoho je facelift **sklamaním**, iní si vydýchli, že **Volkswagen zbytočne neexperimentoval**. Modernejšia verzia Passatu je totiž takmer na nerozoznanie od tej pôvodnej a od americkej verzie sa líši priam priepastne.
Volkswagen Passat je dlhodobo úspešným projektom. Už túto jar prekoná míľnik 30 miliónov vyrobených kusov, čo z neho robí celosvetovo najúspešnejší model strednej triedy. Jubilejným exemplárom bude práve zdokonalený model 8. generácie, ktorej facelift sa týkal predovšetkým technickej výbavy.

Takže čo je na novom Passate zaujímavejšie ako jeho vynovený dizajn, je práve jeho technologická výbava. Passat bude môcť ako **prvý Volkswagen jazdiť čiastočne automaticky** cestovnou rýchlosťou – funkcia IQ.DRIVE“ umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h a elektrický dojazd hybridného modelu Passat GTE vzrástol na cca 55 km1) podľa WLTP (cca 70 km1) podľa NEDC).
Veľmi zaujímavou inováciou **volant s dotykovými senzormi**. Fungujú rovnako ako dotykové senzory na displeji mobilu a umožňujú ovládanie niektorých funkcií auta, napríklad a Travel Assistu.
S novým modelom Passat sa dostáva do výroby tretia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB3). Volkswagen vypočul nekonečné prosby zákazníkov a konečne sprístupnil funkciu Apple CarPlay! Navyše môže byť Passat s MIB3 na želanie permanentne online, pretože nové systémy infotainmentu sú **sériovo vybavené integrovanou SIM-kartou**.