Na novom Passate necháte oči. Má ale priveľa háčikov.

Svojím spôsobom je to návrat k charakteru generácie B6, ktorá dodnes tvorí typický obraz európskych ciest.
Vydané  Text: 
Volkswagen Passat sa vyrába od roku 1973 a aktuálna generácia B8 čaká na modernizáciu. Nový Passat mal prísť už koncom minulého roka, lenže automobilku zdržali nové normy WLTP a preto sme nedávno informovali iba o tom, že automobilový koncern novú verziu testuje v zimných podmienkach. Prototypy vozidiel boli pritom dôkladne maskované. Viditeľne nadväzuje na dizajn Touaregu, čo Passatu dodalo na serióznosti, imidži vyspelého a drahého auta. Americký Passat je **predobrazom toho európskeho**, ktorý očakávame v najbližšom období. Má ale niekoľko špecifík, ktoré ho od „našej“ verzie výraznejšie odlíšia. Dizajn nového európskeho Passatu nám teda ostáva naďalej utajený, ale americký Volkswagen medzičasom predstavil na autosalóne v Detroite úplne novú generáciu Passatu. Stredne veľký sedan pre Spojené štáty vyzerá skvele a viditeľne nachádza inšpiráciu vo veľkom esúvečku Touareg. Preberá od neho dizajn predných svetlometov a tiež rozmernú masku chladiča s horizontálnym chrómovým rebrovaním. Očakávame, že európska verzia bude veľmi podobná. **Americký Passat nie je totožný s tým európskym**. Volkswagen USA uvádza, že sa jedná o novú generáciu, dôslednejší pohľad na oficiálne fotografie ale dáva tušiť, že výrobca ukázal skôr detailne modernizovaný automobil. Najväčším rozdielom medzi americkým a európskym Passatom je podvozok. Ten predávaný v USA stojí na platforme NMS (New Midsize Sedan), zatiaľ čo európsky využíva výhody modulárnej platformy MQB. S tým idú ruka v ruke aj rozmery automobilu, ktorý je pre americký trh o niekoľko milimetrov dlhší a disponuje o niečo väčším rázvorom.
Nepochybujeme, že takýto nárast by bol zaujímavý aj pre európskeho zákazníka, ale ľudia v USA a v Číne, kde sa Passat stojaci na NMS predáva tiež, majú predsa len o niečo iné nároky na rozmery.
Súčasná ôsma generácia Volkswagenu Passat reprezentuje súhru moderného dizajnu, vysokej efektivity, vyspelých technológií a relatívnej dostupnosti. Vyrába sa ako sedan a kombi, ktoré výrobca označuje ako Variant. Každá nová generácia nadväzovala na tú prechádzajúcu, pričom výroba modelu započala v roku 1973 – teda pred 46 rokmi, takmer polstoročím! Za tieto viac ako štyri dekády sa stal Passat nositeľom inovácií a kľúčových dizanových prvkov, ktoré si potom osvojili aj ostatné modely výrobcu. Nepochybne najznámejšou generáciou Passatu je B6 vyrábaná v rokoch 2005 až 2014, ktorá dodnes tvorí typický obraz našich i celoeurópskych ciest.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.