Kompaktný model Scala bude prvý, ktorý ponesie vylepšený dizajnový jazdy automobilky Škoda. Vyzerá to tak, že identita nových modelov prejde závažnou premenou a automobilka sa po novom bude orientovať viac na estetiku a dizajn. "Náš nový dizajnový jazyk je plynulejší, dynamickejší a predovšetkým emocionálnejší. Chceme osloviť viac ľudí. Naším cieľom je, aby sa zákazníci pre vozidlo Škoda rozhodli nielen kvôli tomu, pretože je praktické, ponúka veľa priestoru a má výnimočný pomer cena/výkon. Mali by zároveň aj milovať jeho dizajn a vytvoriť si k svojmu vozidlu špeciálny emocionálny vzťah," prezrádza šéfdizajnér Oliver Stefani.

Škoda už po novom nebude svoje modely označovať ani ako Simply Clever. Do popredia by sa mal dostať nový slogan budúcich škodoviek: Simply Surprising. Toto slovné spojenie môžeme preložiť ako „jednoducho prekvapujúca.“ Nový slogan má vraj ešte lepšie prepájať "už známe jednoduché ovládanie a ergonomicky optimalizované funkcie s kryštalickým dizajnom a umocnenou emocionalitou".

Zdá sa, že koncept Vision RS bude mať svojimi detailmi oveľa väčší vplyv na budúce modely, než sa pôvodne očakávalo. Inšpiráciou pre budúce modely by mala byť napríklad viacuholníková maska chladiča konceptu či výrazne ostrejšie bočné línie. Kryštalické prvky sa objavia v predných svetlometoch z číreho skla a na koncových ostro tvarovaných svetlách v tvare písmena L. Typický sa pre budúce modely stane aj nápis na zadných dverách batožinového priestoru, ktorý nahradí logo automobilky.