Jakeš je nezničiteľný, štartuje na Dakare aj krívajúci a po zásahu bleskom

Jakeš ukázal motorku, na ktorej sa bude snažiť pokoriť piesočné duny a ostatných pretekárov v Peru. S vtipom tvrdí, že na Dakar nepôjde s bleskozvodom, na všetky výzvy je pripravený aj vďaka dôslednej príprave, trénerovi, mechanikom a terapeutovi.
Vydané  Text: 
Včera sa vo vynovených priestoroch čerpacej stanice OMV na Einsteinovej ulici v Bratislave uskutočnila tlačová konferencia, na ktorej Ivan Jakeš prezradil podrobnosti o svojej účasti na pretekoch Rely Dakar 2019. Na piesok sa vracia po ročnej prestávke s vysokými očakávaniami, ale aj zároveň triezvym nadhľadom. Neodrádzajú ho ani početné pády, zranenie nohy a zápästia či dokonca zásah blesku, ktorý prežil v roku 2017. Jakeš je očividne nezničiteľný a na ročník 2019 sa teší. Zatiaľ najúspešnejšími účasťami na Dakare pre Jakeša zostávajú ročníky 2013 a 2015, kedy obsadil 4. a 8. miesto a tiež rok 2014, kedy skončil jedenásty.
Výprava Jakeša na Rely Dakar 2019 do Peru sa tento rok zaobíde bez karavanu, podľa vlastných slov plne dôveruje svojim dvom mechanikom, trénerovi a terapeutovi, ktorí tvoria gro jeho tímu. Pre 45-ročného rodáka z Myjavy to bude už 11. štart na Dakare, začínal ešte v čase, keď sa jazdilo v severnej Afrike. Celkovo sa ročník 2019 prezentuje ako v poradí 41. ročník Dakaru, bude sa konať v Peru od 6. do 17. januára 2019 a Jakeš očakáva, že dôjde až do cieľa. Zároveň priznáva, že sám pozná veľa skvelých pretekárov, ktorí cieľ z rôznych príčin nedosiahli. S nedochádzaním do cieľa kvôli poruchám alebo zraneniam má osobné skúsenosti, z desiatich účastí došiel do cieľa štyrikrát a ročník 2008 bol zrušený. Z piesku veľké obavy nemá, skôr sa mu nepáči počet etáp, ktorých je teraz iba desať. „Desať etáp mi nevyhovuje, potrebujem prvé štyri na zvyknutie si a je škoda skončiť práve, keď ma to začne baviť,“ odpovedal na otázku na tlačovej konferencii v priestoroch OMV. Ivan Jakeš pri tejto príležitosti ukázal svoju motorku. Nie je to najnovší model, podľa vlastných slov motorke absolútne dôveruje, pretože ju pozná a vie, čo má od motora čakať. Na novší model by si už nemal čas zvyknúť, keďže by mohol byť doručený až v novembri. Ivanovi držíme palce a jeho výkony budeme v januári intenzívne sledovať!
### Ako sa darilo Jakešovi na Dakare v minulosti: Rely Dakar 2007: pre poruchu v 6. etape odstúpil
Rely Dakar 2008: zrušený
**Rely Dakar 2009**: 43. miesto (po penalizácii v úvode Rely, dokončilo 130 jazdcov)
Rely Dakar 2010: pre poruchu v 7. etape odstúpil
Rely Dakar 2011: pre poruchu v 10. etape odstúpil z priebežnej 10. priečky
Rely Dakar 2012: pre poruchu v 5. etape odstúpil z priebežnej 18. priečky
**Rely Dakar 2013**: konečné 4. miesto
**Rely Dakar 2014**: konečné 11. miesto
**Rely Dakar 2015**: konečné 8.
Rely Dakar 2016: pre zranenie odstúpil v 6. etape z priebežnej 11. pozície
Rely Dakar 2017: pre zranenie odstúpil v 5. etape z priebežnej 8. pozície
zdroj




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.