Aktuality

Tento športový sedan kúpite na Slovensku za 9 990 €! Vyrába ho nová automobilka MPM Motors

O automobilke MPM Motors ste s najväčšou pravdepodobnosťou dodnes nepočuli. Ide o francúzsko-ruský projekt, ktorý vznikol už v roku 2010 s cieľom vyrábať dostupný športový sedan pre každého. Prvé vozidlá s označením PS160 opustili francúzsku výrobnú linku v roku 2016 a len prednedávnom dorazili prvé kusy aj na Slovensko.

MPM PS160

V čom je tento sedan unikátny? Celok je vyrobený netradičným postupom využívajúcim primárne kompozitné materiály a rúrkový rám. Rovnaké materiály sa v súčasnosti používajú najmä v motoršporte. Vďaka tomu sa konštruktérom podarilo stlačiť hmotnosť tohto pomerne veľkého sedanu s dĺžkou až 4 686 mm na 1 225 kilogramov. Pod kapotou ste na začiatku výroby mohli nájsť atmosférický benzínový motor od Mitsubishi o objeme 1,6 litra s výkonom 75 kW (100 k), v septembri však do ponuky dorazila aj preplňovaná verzia využívajúca motor koncernu PSA s označením PureTech. Ide o 1,2-litrový trojvalec s výkonom 96 kW (130 k), ktorý dnes môžete nájsť v rôznych modeloch automobiliek Peugeot, Citroen alebo Opel.

MPM PS160

Automobilka MPM nemá dostatok prostriedkov na vývoj vlastných palubných systémov či spotrebičov, a tak môžete v interiéri nájsť najrôznejší mix známych prvkov zo starších modelov predávaných v Európe. Sedan bol originálne navrhnutý v Rusku, kde sa niekoľko rokov predával pod značkou TagAZ Aquila a vyrábal v bývalej továrni Daewoo. Z pochopiteľných dôvodov tak môžu použité komponenty pripomínať modely dávno zaniknutej juhokórejskej značky. Napríklad také budíky v kaplnke prístrojov pochádzajú z modelu Lacetti. Zaujímavé sú však športové sedadlá či 18“ hliníkové disky kolies dodávané v sériovej výbave. Nechýba airbag vodiča, rádio s USB, LED denné svietenie, klimatizácia, elektrické okná či vyhrievané zrkadlá. Cena takto vybavenej verzie na Slovensku začína na úrovni 9 990 eur bez DPH, pričom štandardná záruka trvá 2 roky alebo 60 000 km.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie