Bugatti Divo za 5 miliónov eur má výkon o polovicu lacnejšieho Chironu

Nový dizajn, ľahšia karoséria, efektívnejšie zadné krídlo a závratná cenovka. Také je nové DIVO od značky Bugatti.
Vydané  Text: 
### Čakali sme sa dočkali sme sa. Nové Bugatti s názvom Divo sa už ukázalo v plnej kráse a musíme uznať, že patrí k tomu najkrajšiemu, čo sme za poslednú dobu videli. O polovicu lacnejší Chiron však prekonáva iba v niektorých smeroch, výkon ani maximálna rýchlosť výrobca nezlepšil. Výrobca Bugatti v minulosti predával model Veyron, ktorý sa zapísal do automobilovej histórie zlatými písmenami pre svoj ohromujúci výkon tisíc konských síl a cenu jeden milión eur. Početné edície si potom nechávali za svoju jedinečnosť doplatiť ešte zopár stoviek tisíc eur navyše, výsledná cena exemplárov Veyronu sa preto počítala v miliónoch. Potom prišiel model Chiron a prekonal všetky očakávania – aj čo sa týka výkonu, aj čo sa týka ceny. Dnes zaň zaplatíte minimálne 2,5 milióna eur, avšak ani táto cena nie pevná. Ak máte záujem o doplnkovú výbavu, budete musieť investovať ďalšie nehanebné desiatky až stovky tisícov eur. Ani to by ale nemal byť pre luxusné a supervýkonné automobily strop.
Úplne nové Bugatti sa volá DIVO, reprezentuje vrchol technických schopností automobilky a určitý návrat k tradičnej výrobe karosérií. Automobil stojí na základoch modelu Chiron, ale má vlastný a odlišný dizajn. Prvotné správy o podobnosti Bugatti Vision Gran Turismo z roku 2015 sa ukázali ako neopodstatnené, DIVO má vlastný jedinečný vzhľad.
Hyperšport Divo sľubuje nižšiu hmotnosť, lepšiu agilitu a precíznejšie riadenie. Rozmerný zadný spojler je zodpovedný za vyšší aerodynamický prítlak ekvivalentný 90 kilogramom. Výkon motora W16 dosahuje maximálnych 1500 konských síl, teda údaj totožný s Bugatti Chiron. V porovnaní s Chironom je však Divo o 35 kilogramov ľahší. Ani maximálna rýchlosť vozidla neprekonáva predchodcu, dosahuje závratných 380 km/h. Pôvodné správy hovorili o čísle 385 km/h.
Názov Divo nie je náhodný. Je to priezvisko francúzskejho pretekára menom Albert Divo, ktorý na vozidle Bugatti Type 35 dvakrát vyhral preteky Targa Florio v rokoch 1928 a 1929. A tá cena? Ak by ste mali peniaze a chuť kúpiť si Bugatti Divo, pripravte si minimálne 5 MILIÓNOV EUR! Počet automobilov je prísne limitovaný na iba 40 kusov a už dnes je celý tento počet vypredaný.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.