Tänak a TOYOTA GAZOO Racing oslavujú víťazstvo v Rely Nemecko

„Toto je rozhodne najťažšie víťazstvo mojej kariéry“, povedalOtt Tänak z tímu TOYOTA GAZOO Racing.
Vydané  Text: 

### Tím TOYOTA GAZOO Racing WRT (World Rally Team) oslavuje druhé víťazstvo v rade po tom, čo Ott Tänak svoj triumf na Rely Fínsko potvrdil prvým miestom na nemeckej rely. Výsledkom je vôbec prvé víťazstvo na asfalte s Toyotou Yaris WRC. Podobne ako vo Fínsku dosiahol tím hneď dvojité pódiové umiestnenie, pretože Esapekka Lappi došiel do cieľa ako tretí, a pomohol tak Toyote vyšplhať sa na druhú priečku v majstrovstvách továrenských tímov, iba 13 bodov za aktuálne vedúcim tímom. Tänak v nemeckej rely viedol prakticky od začiatku až do konca, vedúcu pozíciu prepustil len krátko po superšpeciálke č. 2. Do posledného dňa nastupoval s časovou výhodou 43,7 sekundy, ktorú si starostlivo držal pri oboch prejazdoch 29 km rýchlostnej skúšky okolo viníc pri Grafschafte. Víťazstvo potom spečatil v Power Stage pri vrchu Bosenberg, kde s časovým rozdielom len 0,1 s zopakoval svoj najrýchlejší čas z Fínska. Tänak s navigátorom Martinom Järveojom tak vybojovali už tretie víťazstvo od tohtoročného nástupu do Toyoty, ktoré je súčasne druhou výhrou uvedenej dvojice na nemeckej rely za mnoho rokov. Tänak sa vďaka tomu zároveň priblížil k prvým dvom súťažným jazdcom v rámci celkového bodovania šampionátu. Lappi vyrážal do posledného dňa z piatej pozície a vďaka čistému prejazdu prvou nedeľňajšou rýchlostnou skúškou sa posunul na tretie miesto. V Power Stage bol tretím najrýchlejším, a tak Lappi s navigátorom Jannom Fermom počas troch podnikov vybojovali druhé pódiové umiestnenie, ktoré je súčasne ich prvým na asfaltovom povrchu v rámci WRC. Tento výsledok súčasne upevňuje Lappiho pekné štvrté miesto v rebríčku súťažných jazdcov v rámci jeho prvej kompletnej sezóny na tejto úrovni motošportu. Jari-Matti Latvala bol počas prvej nedeľňajšej rýchlostnej skúšky nútený odstúpiť kvôli poruche hydraulického čerpadla, ktorá jeho vozidlu znemožnila ďalšiu jazdu. Do posledného dňa pritom po úspešnej sobote, kedy v dvoch rýchlostných skúškach zvíťazil, vstupoval ako tretí s odstupom iba 0,8 sekundy za druhým v poradí.
### Citáty:Tommi Mäkinen (šéf tímu) „Pre náš tím je to ďalší úžasný okamih. Ott opäť po celý víkend podával mimoriadne výkony. Jediným sklamaním bolo to, čo sa dnes ráno prihodilo Jari-Mattimu. Je mi ho veľmi ľúto, pretože sme boli presvedčení, že na dnešných rýchlostných skúškach by sa mu darilo dobre. Zdá sa, že sa mu smola lepí na päty, ale snažíme sa ho podporovať, ako najlepšie dokážeme. Esapekka predviedol nádherne čistú jazdu bez chýb, ku ktorým na takejto rely dochádza veľmi ľahko. Každý na dosiahnutie tohto skvelého výsledku na asfalte odviedol veľký kus práce a všetci majú tiež motiváciu vynaložiť maximálne úsilie aj po celý zvyšok roka.“ ### Jari-Matti Latvala (jazdec, vozidlo č. 7) „Na cestnom úseku k prvej rýchlostnej skúške som sa zastavil, a keď som potom zaradil jednotku, nezabrala. Hydraulické čerpadlo sa zastavilo, a hoci som mohol prepnúť na páku ručného radenia, prevodovka trpela ohromným namáhaním, a nakoniec sme sa museli úplne zastaviť. Tento rok sme mali veľa smoly, ale z tohto víkendu mám dobrý pocit. Vozidlo išlo veľmi dobre a užil som si naše súboje, čo je najdôležitejšie.“ ### Ott Tänak (jazdec, vozidlo č. 8) „Toto je rozhodne najťažšie víťazstvo mojej kariéry. Väčšinu víkendu to bol naozaj tesný súboj a musel som riadne tlačiť na pílu. V piatok vo viniciach som bol s autom veľmi dobre zladený. V sobotu ráno som takú istotu necítil, ale tím pri servise dokázal veľmi zlepšiť nastavenie. Dnes mi stačilo čisto odjazdiť. Mám obrovskú radosť za celý tím: tento víkend sme boli ohromne silní. V majstrovstvách sa posúvame správnym smerom, ale stále to musím brať podnik za podnikom: teraz sa zameriavam na Turecko a snažím sa pripraviť, ako najlepšie to len pôjde.“ ### Esapekka Lappi (jazdec, vozidlo č. 9) „Bol to náročný víkend, ale zároveň aj čistý a bezproblémový, a tak sme to dotiahli až na stupne víťazov. Včera aj dnes dopoludnia to pre ostatných bolo veľmi dramatické. Je to proste rely a v takej situácii sme už boli. Myslím, že sme tento víkend dosiahli slušný pokrok. Myslím, že ešte potrebujem nejaké skúsenosti, aby som zistil, aké limity platia pre podobné cesty plné nečistôt. Pre chyby tu nie je veľký priestor a tentoraz som žiadnu skutočne urobiť nechcel.“ ### KONEČNÁ KLASIFIKÁCIA, NEMECKÁ RELY **1 Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC)** 3 hod 3 min 36,9 s 2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +39,2 s **3 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Toyota Yaris WRC)** +1 min 0,9 s 4 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +1 min 34,5 s 5 Teemu Suninen/Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) +2 min 2,9 s 6 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2 min 13,8 s 7 Craig Breen/Scott Martin (Citroen C3 WRC) +2 min 39,1 s 8 Marijan Griebel/Alexander Rath (Citroen DS3 WRC) +10 min 41,2 s 9 Jan Kopecký/Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) +13 min 12,8 s 10 Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Škoda Fabia R5) +13 min 16,6 s **Nedokončil: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttilla (Toyota Yaris WRC)** ### A čo bude nasledovať? Do seriálu WRC sa prvýkrát od roku 2010 opäť zaradila turecká rely (13. – 16. Septembra), ktorá prebehne na novej lokalite okolo letoviska Marmaris na pobreží Stredozemného mora. Okrem teplého počasia sa očakáva kombinácia hladkých a rýchlych šotolinových vozoviek aj náročnejších horských prejazdov po kamenistých cestách








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.