Aktuality

Nové Audi Q3 oficiálne predstavené! Pozrite si prvé fotografie.

Ingolstadtská automobilka predstavila novú generáciu modelu Q3, s ktorým chce vypáliť rybník BMW X1 či Mercedesu-Benz GLA. Novinka je postavená na dobre známej modulárnej platforme MQB a prináša výrazné zväčšenie rozmerov najmä na dĺžku o 97 milimetrov (4 485 mm) a na šírku o 18 milimetrov (1 849 mm). Auto sa však medzigeneračne priblížilo k zemi o zanedbateľných 5 milimetrov (1 585 mm). V Audi navyše zistili, že zadné sedadlá bežne využívajú aj ľudia s dolnými končatinami, a preto došlo k rozhodnutiu predĺžiť rázvor náprav o 78 mm, vďaka čomu by malo byť v druhom rade viac miesta v pozdĺžnom smere.

Audi Q3

Dizajn je o poznanie členitejšie a odvážnejší. Predovšetkým maska výrazne vystupuje z predného nárazníka. Rozpoznateľný je tiež svetelný podpis vozidla, ktorý využíva LED Matrix technológiu. V interiéri je citeľný vplyv limuzín A8 a A7. Na mysli máme predovšetkým kombináciu virtuálneho kokpitu a infotainmentu MMI Touch novej generácie. Uhlopriečky displejov sa príplatkovou výbavou môžu zväčšíť až na 12,3 palca. S týmto systémom sa spája väčšina funkcií zo spomínaných limuzín ako sú napríklad mapové podklady HERE, zdokonalené ovládanie hlasom či internetové aplikácie. Fanúšikov kvalitnej hudby poteší príplatková audiosústava Baang Olufsen s pätnástimi reproduktormi. Zadná lavica je posuvná, vďaka čomu môžete zväčšiť batožinový priestor z 530 až na 675 dm3, so sklopenými sedadlami narastie priestor na 1 525 dm3.

Audi Q3

Podvozok vpredu využíva klasický McPherson, vzadu sa o stabilitu postará štvorprvková náprava. Disky kolies sú v ponuke v rozmeroch od 17 do 20 palcov. Komfort na cestách by mal zlepšiť aj príplatkový adaptívny podvozok.

Audi Q3

Pokiaľ máte v obľube motory so zvukovou kulisou riečneho remorkéra, tak vás sklameme. Audi Q3 bude zo začiatku v ponuke len s jediným naftovým motorom. Základný naftový dvojliter (110 kW) bude dostupný s pohonom všetkých kolies a manuálnou prevodovkou. Najmenším zážihovým motorom v ponuke má byť známa 1.5-ka so systémom deaktivácie dvoch valcov, výkonom 110 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Kým inde ju poznáme ako 1.5 TSI Evo, v Audi ju označujú ako 35 TFSI. Tento motor má byť zo začiatku kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou S tronic a pohonom predných kolies. Manuál dorazí do ponuky neskôr. Silnejší dvojliter nájdete pod označením 40 TFSI a disponuje výkonom 140 kW a 320 Nm. Na vrchole ponuky stojí agregát s rovnakým objemom s označením 45 TFSI. Jeho výkon a krútiaci moment bol vyladený až na 169 kW a 350 Nm. Obe motorizácie budú dostupné s prevodovkou S tronic a pohonom všetkých kolies quattro s hydraulicky ovládanou medzinápravovou viaclamelovou spojkou.

Výroba bude prebiehať v maďarskom závode Györ. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte tento rok v novembri.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.