Úplne nové BMW X5: Narástlo všetko okrem jednej dôležitej veci. Prečo toto BMW prehliadlo?

Redakcia, 06.06.2018
Štvrtá generácia BMW X5 sľubuje novú úroveň komfortu a špičkové spracovanie detailov, architektúru zdieľa s najnovšími modelmi radu 5 a 7.

Nové BMW X5 sa predviedlo v plnej paráde a ukazuje nám nový smer, ktorým sa budú uberať SUV (alebo ak chcete SAV) od značky BMW. Novinka nám predostiera dizajn BMW v nových uhloch pohľadu, nakoniec sme sa nedočkali zaostrovania hrán a smerovaniu k čoraz väčšej jednoduchosti. Naopak, nová X5 je plná detailov a v celku pôsobí skôr tak, že chce lahodiť oku, nie pútať pozornosť supermodernými dizajnovými prvkami, ktoré nám predvádzajú Audi a Mercedes.

Nová generácia BMW X5 bude opäť významným konkurentom pre automobily Audi Q7, Jaguar F-Pace, Porsche Cayenne a Mercedes-Benz GLE. Stojí pritom na architektúre CLAR, ktorú už dnes využívajú limuzíny radov 5 a 7. Rovnakú platformu ako nové X5 bude využívať aj pripravované a dlho očakávané BMW X7, vďaka čomu je nové SUV-čko väčšie z vnútra aj zvonka.

Dĺžka sa zväčšila o 35 mm na 4921 mm, šírka o 32 mm na 1970 mm a výška o 11 mm na filnálnych 1737 mm. Rázvor sa taktiež zväčšil o 42 mm na 2975 mm. Previsy sú o niečo kratšie ako u prechodcu, čo by sa malo prejaviť na jazdných vlastnostiach.

Úplne nové BMW X5 (2019)

Aj napriek nárastu veľkosti ponúka nové BMW rovnakú kapacitu batožinového priestoru ako odchádzajúca tretia generácia X5 s objemom 645 litrov. Narastá na 1860 litrov, keď sú zadné sedadlá sklopené- predchodca pritom ponúkal ešte o 10 litrov viac (1870 litrov)! Ak sa vo vozidle bude nachádzať príplatkový tretí rad sedadiel, môžu si záujemcovia rozšíriť výbavu vozidla aj o elektricky ovládané posúvanie zadných sedadiel.

Úplne nové BMW X5 (2019)

V interiéri nachádzame základný dizajn z Mníchova, avšak vyhotovený v modernej podobe, ktorá je bohatá na detaily, ozdobné prvky a displeje. Pred volantom sa nachádza rozmerný displej - digitálna prístrojovka. Zaujímavosťou je, že výrobca ponúkne odlišný vzhľad interiéru verzií xLine a M Sport.

Úplne nové BMW X5 (2019)

Na prednej náprave nové SUV využíva dvojité trojuholníkové ramená, vzadu je to päťprvková náprava. To znamená splnenie všetkých podmienok pre maximálnu trakciu v teréne ako aj na bežných cestách. Nové SAV prichádza už v základnej výbave s elektronicky ovládanými tlmičmi Dynamic Damper Control, ktoré vylepšujú dynamiku ovládania a zároveň zvyšujú komfort pruženia a jazdy. Zaujímavou inováciou je adaptívne vzduchové odpruženie na oboch nápravách s automatickým udržiavaním svetlej výšky. Spolupracuje so stabilizačným systémom Dynamic Stability Control (DSC) a môže tak aktívne pomáhať pri zlepšení brzdného výkonu.

Úplne nové BMW X5 (2019)

V režime SPORT sa pri rýchlostiach nad 138 km/h automaticky zníži svetlá výška o 20 milimetrov. Svetlú výšku môže vodič individuálne nastaviť, napríklad pri jazde v teréne. Stlačením tlačidla vo vozidle sa svetlá výška zvýši vo dvoch stupňoch až o 40 milimetrov nad štandardné nastavenie. Tlačidlom v batožinovom priestore sa môže nakladacia hrana o 40 milimetrov znížiť. Po naštartovaní motora sa vozidlo vráti na naposledy nastavenú výšku.

Prvýkrát sa bude dať BMW X5 zakúpiť vo vyhotovení offroad: bude dostupný pre všetky verzie okrem modelu BMW X5 M50d a obsahuje odolnú ochranu podvozka v prednej aj zadnej časti vozidla, adaptívne vzduchové odpruženie a elektronicky ovládanú zadnú uzávierku diferenciálu. Súčasťou balíka Off-Road je aj špeciálna grafika prístrojovej dosky a stredovej obrazovky Control Display.

Úplne nové BMW X5 (2019)

Nové BMW X5 sa oficiálne predvedie až na autosalóne v Paríži v októbri tohto roku, od spustenia predaja bude k dispozícii v nasledovných motorizáciách:

BMW X5 xDrive40i

Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 998 cm3,
Výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 450 Nm pri 1 500 – 5 200 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,5 sekundy,

BMW X5 xDrive30d

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,5 sekundy,

BMW X5 xDrive M50d

Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 2 993 cm3,
Výkon: 294 kW (400 k) pri 4 400 ot./min.,
Maximálny krútiaci moment: 760 Nm pri 2 000 – 3 000 ot./min.
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 5,2 sekundy,