Sú hybridy naozaj ekologické? Táto tabuľka vás prekvapí!

Nové Toyoty predané v uplynulom roku sa môžu pochváliť najnižším priemerom emisií CO2. Potvrdil to prieskum Jato Dynamics, v ktorom Toyota predstihla 20 najpredávanejších značiek v Európe.
Vydané  Text: 

V minulom roku klesli priemerné emisie CO2 nových vozidiel predaných Toyotou o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Na druhom mieste sa umiestnil Peugeot s výsledkom 104,5 g/km a na treťom mieste Citroën, ktorý dosiahol 105,5 g/km. Prieskum JATO Dynamics zahŕňa 23 európskych trhov. Čo spôsobilo zníženie priemerných emisií modelov Toyota? Predovšetkým rastúca popularita hybridov, ktoré vlani predstavovali až 53% z celkového predaja značky. Konvenčných benzínových áut predali 42% a vozidiel so vznetovými motormi 7,5%.
**Hybridy znižujú emisie** Pokiaľ ide o priemerné emisie CO2 nových automobilov v Európe, vývoj v roku 2017 nebol práve najpriaznivejší – po prvý raz za 10 rokov sa ich hodnota zvýšila na 118,1 g/km, čo je 0,3 g/km viac ako v roku 2016. Spôsobil to rastúci záujem o SUV-čka, časť naftových motorov zasa nahradili benzínové. Príklad Toyoty ukazuje na ekologickejšie riešenie – vozidlá, ktoré používajú elektromotor, teda aj hybridy.
Aj podľa Jato Dynamics budú v blízkej budúcnosti najlepšou alternatívou dieselových motorov vozidlá s hybridným pohonom, schopné pohybovať sa na elektromotore bez nabíjania z vonkajšej siete. Vznetové motory, aj keď sú účinné a emitujú menej CO2 ako bežné benzínové motory, sú zodpovedné za zvyšovanie emisií oxidov dusíka a častíc škodlivých pre zdravie. Hybridné pohonné jednotky vypúšťajú menej CO2 i škodlivých látok ako bežné motory. Sú tiež spoľahlivejším riešením ako napríklad preplňovanie – v prípade hybridu má dodatočný výkon a krútiaci moment potrebný na dynamické zrýchlenie z elektrického motora nulové emisie. Hybridný pohon je spôsob, ako splniť čoraz náročnejšie emisné normy pri cenách prijateľných pre širokú škálu kupujúcich.








Pokračujte na ďalší príspevok »



ROZHOVOR

Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.

  • Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.

     Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.
  • MOTO

    BMW R 1250 RS: Rýchlo a ďaleko

  • Mníchovský dvojvalcový motor typu boxer neodmysliteľne patrí k ikonickému cestovnému enduru, ktorému nik nepovie inak ako GS.

     Lenže keď už konštruktéri majú túto techniku, vedia ju použiť aj v iných modeloch. a pre inú cieľovú skupinu. Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 3/2024
  • Nový model

    Malé žihadlo. Nová Cupra Born VZ má mohutnejší výkon, adaptívne tlmiče a bubnové brzdy. Na jeden záťah prejde až 570 km

  • VZ je skratkou slova Veloz, čo znamená po španielsky rýchly a tradične označuje najvýkonnejšie verzie modelov značky.

     CUPRA Born VZ má výkon zvýšený na 240 kW (326 k), zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 5,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 200 km/h. V minulom roku CUPRA predala 45 300 kusov Bornu, čo predstavuje medziročný nárast o 44,4 %.