Volkswagen vymyslel spôsob, ako obmedziť telefonovanie za volantom

Pre mnohých to bude dôrazné memento, aby počas šoférovania nebrali telefón do rúk.
Vydané  Text: 

**Telefonovanie a vôbec používanie mobilného telefónu počas jazdy je niečo, s čím máme skúsenosť asi všetci.** Počas používania mobilu podstupujete až 23-násobne vyššie riziko, že spôsobíte nehodu. Vo veľkej miere k zvýšeniu bezpečnosti prispel Bluetooth a jeho masívne využitie vo všetkých typoch a cenových kategóriách nových automobilov, avšak čítanie SMS správ a e-mailov táto technológia nedomyslela. Keď vás na Slovensku policajt prichytí s telefónom na uchu počas šoférovania, koledujete si o pokutu vo výške do 60 eur. Cena, ktorú však môžete zaplatiť za pozeranie na displej počas jazdy, je oveľa oveľa vyššia. Napríklad aj zdravie alebo dokonca život – či už svoj alebo iného človeka. Auto prejde počas sekundy niekoľko metrov (v závislosti od rýchlosti) a keď počas jazdy sledujete displej mobilu, nemáte šancu promptne reagovať na každý podnet na ceste. Nehovoriac o tom, že každý deň vidíme autá lietajúce zo strany na stranu, ktoré šoféruje vodič čítajúci esemesku.
Volkswagen najnovšie vymyslel spôsob, ako upozorniť na nesprávnosť používania telefónu počas šoférovania. Švédske obchodné zastúpenie značky spoločne s firmou Nord DDB vytvorili limitovanú edíciu 153 kusov krytov pre mobilné telefóny vyrobených z kusov karosérie havarovaných automobilov. Má to byť memento toho, čo sa môže stať, keď počas jazdy venujete pozornosť niečomu inému, ako šoférovaniu. Jeden takýto kryt zo série „Crashed Cases“ pre Apple iPhone 8 stojí 599 švédskych korún, v prepočte približne 60 eur. Výťažok z predaja limitovanej série krytov poputuje organizácii Trafikskadefonden, ktorá sa venuje pomoci ľuďom, ktorí sa stali obeťami dopravných nehôd. Zaujímavosťou je, že kryty boli vyrábané ručne.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Aktualizované

Nie je to žart: Boris Kollár bude prevádzkovať a sám šoférovať taxík, už čaká na licenciu. Témy rozhovoru so zákazníkom si určí sám

  • Znie to skoro ako vtip, lenže ním nie je. Bývalý predseda Národnej rady Slovenskej republiky rozširuje svoje podnikanie o taxislužbu.

     Či už zákazníka zaujíma politika, transplantácia vlasov alebo rodičovské povinnosti, aj tieto témy môžu byť počas jazdy v taxíku prebraté.  
  • SERVIS

    Komfort vďaka odhlučneniu auta: Pozrite sa, ako vyzerá proces dodatočného odhlučnenia Škody Kodiaq

  • Nepríjemné zvuky počas jazdy? Takto si odhlučníte auto aj po rokoch!

     Dodatočné odhlučnenie auta výrazne zníži hluk, zvýši komfort pri cestovaní a chráni interiér aj pred tepelnými stratami. Koľko to stojí a ako ovplyvní odhlučnenie spotrebu a jazdné vlastnosti?