Aktuality

Ako vyzerá Dacia Duster za avizovaných 9 990 €? Nečakajte veľa, ani klímu či rádio.

Avizovaných 9 990 eur je cena, ktorú zaplatíte za Duster v najnižšej možnej výbave. Pozreli sme si konfigurátor, aby sme presne zistili, čo za tieto svoje nemalé peniaze dostanete. Ak ste čakali, že dostanete aspoň nutný základ, vedzte, že máte pravdu - teda v prípade, že za tento nutný základ považujete volant, sedadlá a pedále.

Ale teraz vážne a konkrétne. Nový Duster sa za uvedenú cenu predáva vo výbave Access, ktorá už svojím názvom značí, že výbava bude úplne základná. Výrobca ako výhody tejto výbavy uvádza 6× airbag, elektromechanický posilňovač riadenia, obmedzovač rýchlosti a elektrické ovládanie predných okien.

DACIA DUSTER 2018

Výbava v najnižšom štandarde: chýba aj klíma či rádio

Sériová výbava ďalej obsahuje LED denné svietenie (chválime!), centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním v kľúči, základný palubný počítač, jazdný režim ECO a súpravu pre opravu defektu. Palubný počítač aj v tejto základnej verzii informuje o tom, ktorý prevodový stupeň by bol pre aktuálnu jazdu ideálny.

Aktívna a pasívna bezpečnosť obsahuje 6 airbagov, ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdných síl (EBV) a brzdovým asistentom (AFU), obmedzovač rýchlosti a čo chválime, aj asistent rozjazdu do kopca (hill holder). Airbag spolujazdca sa dá deaktivovať a zadné sedadlá obsahujú úchytky ISOFIX.

Predajca ako súčasť výbavy uvádza aj drobnosti ako vonkajšie spätné zrkadlá v čiernej farbe, tónované sklá či nastaviteľné spätné zrkadlá, nás ale viac prekvapuje, že zadné sedadlá nie sú pri sklápaní deliteľné. Sklápajú sa v celku, čo občas môže byť problém.

Za najväčší nedostatok však považujeme chýbajúcu klimatizáciu. Jednoducho nerozumieme, prečo nemôže výrobca dať tento nevyhnutný prvok výbavy už do série a nepresiahnuť cenu 10-tisíc eur. Chýba dokonca aj obyčajné rádio, ktoré sa odkiaľsi z čínskej fabriky kupuje za pár šupiek!

DACIA DUSTER 2018

Motor a pohon

Za cenu 9 990 eur si môžete kúpiť iba benzínový motor 1,6 SCe s výkonom 115 koní, pohonom predných kolies a manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Väčší benzínový motor staršej technológie znamená vyššie nároky na spotrebu.

Motory 1,2 TCe 125 4x4 a 1,2 TCe 125 4x2 sa nám už nepodarilo vybrať, hoci s konfigurátore sú stále zobrazené. Duster o tieto dve motorizácie skrátka prišiel a pohon všetkých štyroch kolies si môžete dopriať jedine v spojení s naftovým motorom 1,5 dCi (110 koní), vtedy však cena narastá na 16 240 €, pretože je kombinovateľný najskôr od výbavy Comfort.

DACIA DUSTER 2018

Kolesá a laky

Duster za najnižšiu cenu kúpite iba v modrej alebo bielej farbe laku bez metalízy, za ostatné farby zaplatíte 490 eur a navyše sú k dispozícii iba pre výbavu Essential a vyššiu.

Rovnaké podmienky platia aj pri výbere kolies, za uvedenú cenu dostanete iba obyčajné plecháče bez puklíc, za o niečo estetickejšie disky z ľahkej zliatiny neplatíte iba pri výbave Comfort a vyššej.

DACIA DUSTER 2018

Oplatí sa priplatiť za vyššiu výbavu?

Jednoznačne áno. Za výbavu Essential zaplatíte 11 290 eur, čo je o 1 300 eur viac, avšak v aute budete mať aj manuálnu klimatizáciu, rádio s MP3 a USB, Bluetooth, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, nastaviteľný volant a deliteľné operadlo zadného sedadla v pomere 40:60. Auto síce bude stále stáť na plechoch, budete však mať na výber aj naftový motor 1,5 dCi (90 koní, predný pohon) s doplatkom 1 950 eur.

Z osobnej skúsenosti to hodnotíme tak, že to rádio, Bluetooth a klíma za tú niečo vyše tisícku rozhodne stoja a na splátkach za auto a akontácii sa toto navýšenie prejaví iba minimálne.

Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie